• Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības

     

    Referāts6 Ekonomika

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 1.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 2.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 3.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 4.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 5.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 6.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 7.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 8.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 9.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 10.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 11.
  • Referāts 'Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās tirgus mehānisma pamatsakarības', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pieprasījuma likums    4
1. 1.  Cena un pieprasījuma lielums    4
1. 2.  Ārpuscenas faktori un pieprasījuma izmaiņas    7
2.  Piedāvājuma likums    8
2. 1.  Cena un piedāvājuma lielums    8
2. 2.  Ārpuscenas faktori un piedāvājuma izmaiņas    9
3.  Piedāvājuma un pieprasījuma līdzsvara cena    11
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

No vienas puses, brīvajā tirgū katrs var vienkārši vērot, kā cenu līmeni nosaka pieprasījuma un piedāvājuma konkrētais samērs. No otras puses, ir visai sarežģīti cenu veidošanās dziļākie pamati.
Runa būs par pircēju un pārdevēju ekonomiskās rīcības motivāciju tirgū, par to, kādas ir šīs rīcības sekas. Un, protams, piekrītot A. Māršala teiktajam, dotais referāts ietvers sevī tikai galvenās sakarības pieprasījuma un piedāvājuma rekcijas īpatnībām kā atsevišæi, tā savstarpēji saistītā formā.
Atšķirīgais pieprasījuma lielums būtībā ir pircēju alternatīvas, t. i., pieprasīto preču daudzums atkarībā no to cenu līmeņa. Ja pievēršas konkrētās preces a tirgus pieprasījuma apjoma atkarībai no cenu līmeņa, tad redzams, ka, pieprasījumam pieaugot, cena samazinās.…

Atlants