-
Skolvadības prakses atskaite
7. Uzd. Iepazīties ar izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumiem, raksturot tos atbilstoši normatīvo dokumentu prasībām. Raksturot skolēnu tiesības un pienākumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumi ir veidoti pamatojoties uz to, lai nosaktu kārtību, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos. Izglītojamo drošība mācību prakses laikā nodrošināma atbilstoši Darba aizsardzības likumam.
Rīgas X. Vidusskolas iekšējie kārtības noteikumi (skat. pielikumā) ir vairāk vērsti uz skolēna pienākumiem, tiesībām, skolēnu aizliegumiem un iekšējās kārtības noteikumu pārkāpumiem. Pēc Ministu Kabineta noteikumiem „Kārtība, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos” 6. panta var redzēt, ka Rīgas X. Vidusskolas ieksējās kārtības noteikumos netiek minēti jautājumi par evakuācijas plāniem un drošību, pedagogu un vadības rīvību vardarbības gadījumos, elektodrošību, ugunsdrošību, ceļu satiksmes drošību u.c.
Skolēnu tiesības un pienākumus skat. pielikumā – Rīgas X. Vidusskolas iekšējos kārtības noteikumos.
…
1. Uzdevums. Iepazīties ar vispārējās izglītības iestādes normatīvajiem aktiem un likumdošanu. 2. Uzd. Izglītības iestādes vadītāja un viņa vietnieka pienākumi. 3. Uzd. Iepazīties un raksturot iestādes pārvaldes 4. Uzd. Iepazīties ar izglītības iestādes nolikumu, raksturot to atbilstoši normatīvo aktu prasībām. 5. Uzd. Iepazīties un raksturot izglītības iestādes pedagoģiskās padomes darbu. 6. Uzd. Iepazīties ar izglītības iestādes skolēnu pašpārvaldes darba struktūru, raksturot to atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Attēlot pašpārvaldes struktūru vizuāli. Raksturot pašpārvaldes darbību, pienākumus, tiesības. Iespēju robežās piedalīties skolēnu pašpārvaldes sanāksmē. 7. Uzd. Iepazīties ar izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumiem, raksturot tos atbilstoši normatīvo dokumentu prasībām. Raksturot skolēnu tiesības un pienākumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām.