Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums, motivēšanas veidi', 1.
  • Konspekts 'Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums, motivēšanas veidi', 2.
  • Konspekts 'Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums, motivēšanas veidi', 3.
  • Konspekts 'Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums, motivēšanas veidi', 4.
  • Konspekts 'Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums, motivēšanas veidi', 5.
  • Konspekts 'Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums, motivēšanas veidi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

16. Izsakiet atzinību!. Atzinība ir visiedarbīgākais atalgojuma veids, jo tas veicina iekšējo
motivāciju, ceļ darbinieka pašapziņu. Atzinība stiprina lojalitāti, jo pagodina darbinieku kā organizācijas lielāko vērtību. Turklāt atzinības izteikšana mudina veikt sarežģītāku darbu izpildi, no kuras gandarījums ir abpusējs, proti, gan veicējam, gan pieprasītājam.

17. Izrādiet savu ( skolotājs, darba devējs) cieņu.!Var motivēt, izrādot savu cieņu un
gādājot, lai padotie/skolnieki sajustu rūpes par viņiem. Viens no veidiem, kā organizācijai to izdarīt, ir – kļūt ģimenei draudzīgie. Tas ir atkarīgs no tā, cik lielā mērā vadītājs izrāda cieņu un savu apņemšanos padarīt viņu darbu iepriecinošu, uzmundrinošu un daudzveidīgu, līdz ar to arī veidojot motivāciju.

18. Pozitīvi orientēta sociālā vide, kas respektētu ikvienu kā personību. Sociālajā vidē
pārsvarā ietilpst labvēlīgas attiecības, savstarpēja uzticēšanās un cieņa. Šī motivēšana ir visa mācīšanas un audzināšanas procesa pamatā, jo tā rada bērnam iespēju, sadarbojoties ar skolotāju, pārvarēt grūtības, virzīties uz augstāku attīstības līmeni, kas ļauj viņam celties augstāk par sevi pašu. Skolotājs kļūst par starpnieku, kas savieno bērna spējas un mācību vielu.

19. Nodrošināti apstākļi, kuros ir interesanti vingrināties jomā, kas nepadodas.
Jāizvairās indivīdam uzsvērt, ka viņš prot kaut ko sliktāk kā pārējie. Skolotājs salīdzina bērna pašreizējos sasniegumus ar tiem, kādi tie bija kādu brīdi iepriekš. Bērni ir lepni par katru jaunu apgūtu iemaņu. Jācenšas bērnam sagādāt lepnumu par paša padarīto darbiņu. Līdz ar to attīstīsies gribasspēks un bērnā radīsies aizvien lielāka piepūle sasniegt mērķi – iemācīties viņam neizprotamo vielu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants