Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Grupas darba analīze lēmuma pieņemšanas laikā', 1.
  • Eseja 'Grupas darba analīze lēmuma pieņemšanas laikā', 2.
  • Eseja 'Grupas darba analīze lēmuma pieņemšanas laikā', 3.
  • Eseja 'Grupas darba analīze lēmuma pieņemšanas laikā', 4.
  • Eseja 'Grupas darba analīze lēmuma pieņemšanas laikā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Reālajā dzīvē, līdzīgi kā šajā izdomātajā situācijā, pieņemot kādus lēmumus ar citiem, sevi ierindotu pie līderiem, it īpaši, ja diskusiju jautājums man ir labi zināms un saprotams, to ir iespējams iztēloties un tas neprasa ļoti specifiskas zināšanas. Bieži izrādu iniciatīvu un nebaidos uzņemties atbildību. Ja tomēr apspriestā tēma man nav labi zināma, piemēram, kādu automašīnu pirksim vai kādas ziemas riepas izvēlēties, es uzklausot visus argumentus, izvērtējot visus riskus un draudus caur savu skata punktu, tomēr būtu atbalstītāju/piekritēju pusē, jo uzticētos šīs jomas pārzinātājam, tādā veidā neuzņemoties atbildību par lietām, kuras nepārzinu.
Ir bijušas situācijas, kurās esmu vēlējusies uzspiest savu viedokli, varbūt pat ne vienmēr tik pareizu, lai iegūtu sev vēlamu rezultātu, izmantojot dažādas taktikas – argumentēšana, pārliecināšana, ignorēšana u.c. Pie iemaņām, kuras man vajadzētu personīgi uzlabot, es pieskaitītu tieši šo īpašību, viedokļa uzspiešanu, jo tas ne vienmēr ir pareizs, un varbūt patiešām tik kārotās lietas vai rezultāts nav šo pūļu vērts un cits viedoklis radīs daudz lielāku gandarījumu ne vien man, bet arī pārējiem grupas dalībniekiem. Kā otro iemaņu, kuru vēlētos attīstīt, es varu minēt konsensu jeb vienprātīga lēmuma pieņemšana bez balsošanas, lozēšanas u. tml.
Lai lēmumu pieņemšana grupā būtu veiksmīgāka, grupas dalībniekiem nepārtraukti jāattīsta sevī „tādas komunikācijas iemaņas kā problēmu risināšana grupā, konfliktu risināšana, spēja komunicēt atvērti, atbalstoši un nevērtējoši, kā arī pašvadības iemaņas: mērķu izvirzīšana un plānošana.” [2.] Un pats galvenais – iet uz mērķi, nenovirzīties no problēmas atrisināšanas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants