Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 1.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 2.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 3.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 4.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 5.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 6.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 7.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 8.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 9.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 10.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 11.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 12.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 13.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 14.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 15.
  • Referāts 'Medicīnas kvalitāte Latvijā', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Medicīnas kvalitāte    4
2.1.  Struktūras kvalitāte    4
2.2.  Procesa kvalitāte    4
2.3.  Rezultāta kvalitāte    4
2.4.  Kvalitātes menedžments    5
3.  Kvalitātes sistēmas loma darba sakārtošanā P. Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas imunoloģijas centrā    7
4.  Kvalitātes nodrošināšana un uzlabošana medicīnā    8
5.  Kvalitātes sistēmas priekšrocības medicīnā    10
6.  Kvalitātes sistēma Valsts asins dienestā    11
6.1.  Donoru atlases process    12
6.2.  Iekšējais audits    13
7.  Secinājumi    15
8.  Izmantotas literatūras saraksts    16
Darba fragmentsAizvērt

Biezi vien sabiedrību pārsteidz kāda negaidīta ziņa par veselības aprūpes sistēmā notikušu negadījumu, no kura būtu bijis iespējams izvairīties. Visā pasaulē apkopoti statistikas dati liecina, ka 25% šādu gadījumu vainojams ir mediķis. Tāpēc var likties, kā vainīgo noteikt ir ļoti viegli, taču bieži vien vainīga ir pati sistēma, nevis individuāls ārsts. Kā piemēru varētu pieminēt nesen pacelto gaisā jautājumu par sūdzību pret ārstu, kura nekompetentas rīcības dēļ 2 gadus vecais bērns ir palicis invalīds.
Protams, šie gadījumi tīri sociālajā ziņā ir ļoti grūti un sabiedrībā tos uztver ar negatīvām emocijām, un bieži vien visa vaina tiek uzlikta uz viena konkrēta ārsta. Bet, ja analizēt dziļāk, tad var secināt, ka šī kļūda ir iepriekšējo paviršību rezultāts, kas tika pieļautas pirms pēdēja ārstēšanas posma. Neapšaubāmi, vainīga ir pati sistēma.
Tieši tāpēc sabiedrība ir ļoti aktuāls jautājums, kā lai novērstu šīs kļūdas un padarītu sistēmu drošu. Mūsdienās par vislabāko līdzekli tie uzskatīta kvalitātes vadības sistēma, kas ļauj kontrolēt pakalpojumu sniegšanas procesu un to kvalitāti.
Mūsu referāta mērķis ir uzzināt, vai Latvija sniegtie medicīnas pakalpojumi ir pietiekami kvalitatīvi un kā šī kvalitāte tiek uzturēta.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants