Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Viens no uzņēmuma mārketinga menedžeru galvenajiem uzdevumiem ir atrast saražotajai produkcijai noieta tirgu. Viena no iespējām ir starptautiskais tirgus. Galvenie faktori, kas uzņēmuma vadītājiem mudina iziet starptautiskajā tirgū ir:
• uzņēmuma produkcija iekšējā tirgū spiesta konkurēt ar ārzemju kompāniju produkciju, kas var būt labāka vai lētāka;
• daži no ārzemju tirgiem dod iespēju gūt lielāku peļņu nekā iekšējais tirgus;
• lai lietderīgāk izmantotu resursus (ekonomētu tos), nepieciešams palielināt produkcijas ražošanas apjomus, un tādējādi jāpalielina arī noieta tirgus;
• lai samazinātu risku, kompānijai jācenšas samazināt atkarība no viena tirgus;
• kompānijas klienti, kas veic saimniecisko darbību arī aiz robežām, var pieprasīt, lai tos apkalpo arī aiz robežu valstīs.
Ja kompānija ir pieņēmusi lēmumu par ieiešanu konkrētas valsts tirgū, tās nākamais solis- izstrādāt tirgus apgūšanas stratēģijas. Tās var būt: netiešais eksports; tiešais eksports; licencēšana (licenču pārdošana); kopuzņēmums; tiešās investīcijas; internacionalizācija. Katra no šīm stratēģijām ietver paaugstinātu atbildību, riskus, kontroli un peļņas iespējas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants