-
Ieskaite mārketingā
1.Mikromārketinga pamatelementi – organizācijas mērķi, darbinieki, struktūra(darba dalīšana, funkciju sadale un izpilde), organizācija kultūra( vadītāju darba stils, darba kultūra, tradīcijas, mikroklimats), tehnoloģijas. Makromārketinga sistēmu var iedalīt tiešās ietekmes ārējā vidē( patērētāji, konkurenti, piegādātāji, sabiedriskās organizācijas, masu mēdiji, likumdošana) un netiešās ietekmes ārējā vidē( valsts ekonomiskais stāvoklis, valsts politika, demogrāfiskie faktori, sociālie un kultūras faktori, zinātniski tehniskais progress, starptautiskās attiecības, globalizācija, integrācija).
2.Segmentācija – mērķauditorijas noteikšana, tirgus sadalīšana pa pircēju grupām, mērķis ir iedalīt grupās potenciālos pircējus, kuru vajadzības var apmierināt ar vienu un to pašu produktu. Stratēģiju veidi tirgus aizpildīšanai: nediferencētais( firma ignorē dažādos tirgus segmentus un spēku koncentrēties uz patērētāju vēlmēm, palielinās pircēju skaits, realizācijas apjomus stimulē ar masveida līdzekļiem, kad prece kļūst pievilcīga visiem patērētājiem; diferencētais mārketings( firmas izlemj darboties zināmos tirgus segmentos un prece tiek ražota tieši priekš tiem; koncentrētais mārketings( viena mārketinga grupa koncentrējas uz vairākiem segmentiem.…
1. Mārketings – visas tās aktivitātes, kuras firmas pielieto, lai labāk pārdotu savu preci; darbība ideju preču un pakalpojumu plānošanā un projektu izstrādāšanā. Attīstības cēloņi: palielinoties sortimentam attīstījās mārketings un palielinājās realizējamās produkcijas apjoms un notika iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanās, mārketingā ienāca investīcijas, palielinājās uzņēmuma patstāvība ārējos sakaros, palielinājās konkurence, uzņēmumi sāka plānot savu ražošanu pilnīgi patstāvīgi, nemitīgi palielinājās tirgus teritoriālais rādiuss( starptautiskie sakari).