Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Normatīvā un humānā pedagoģija', 1.
  • Konspekts 'Normatīvā un humānā pedagoģija', 2.
  • Konspekts 'Normatīvā un humānā pedagoģija', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Ja bērns izaug nekulturāls, audzināšanas darba nepilnība varētu būt tāda, ka bērns nav audzināts darbībā, kurā viņš izkoptu sevī vecāku pozitīvās personības īpašības vai arī bērna darbībai trūkusi mērķtiecība.
Uz iedzimto bioloģisko dotumu bāzes veidojas viņa psihiskā un sociālā darbība, attīstās viņa personība. Tomēr tas var notikt noteiktā mijiedarbībā ar sociālo vidi. ( A.Špona 2006., 91.lpp)
L.Boževica raksta: „Lai kādus apstākļus mēs bērnam norādītu, lai kādas prasības tam neizvirzītu, līdz tam laikam, kamēr šīs prasības un apstākļi nav vajadzīgi pašam bērnam, tie nedarbojas kā attīstības faktori.( A.Špona 2006., 92.lpp)

SECINĀJUMI.
1. Humānā pedagoģija- dod izvēli.
2. Normatīvā pedagoģija- nedod izvēli.
3. Humānā pedagoģija ietver sevī demokrātiju- (Mācīties sev pašorganizēt), Organizēt savu darbību. Nepiespiesta vajadzība. Nepieciešams, vajadzētu.
4. Normatīvā pedagoģijā ir jādara un viss.
5. Katrs cilvēks ir neatkārtojama vērtība.
6. Personības attīstības likumsakarību kompleksi ir iedzimtība, sociālā vide, audzināšana un pašaudzināšana.(V. Zelmanis, „Pedagoģijas pamati”, 152.lpp)

Autora komentārsAtvērt
Atlants