Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Reklāmas pārkāpuma analīze', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas pārkāpuma analīze', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas pārkāpuma analīze', 3.
Darba fragmentsAizvērt

SIA „Domenikss” prasība Konkurences padomē pret SIA „Inchcape Motors Latvia„ salīdzinošām reklāmām

Izvēles pamatojums
Latvijā ar likumu ir atļauta salīdzinošā reklāma, lai gan jāņem vērā, ka tai ir savi priekšnosacījumi. Aiz vien biežāk paši pārdevēji izvēlas salīdzinošās reklāmas, jo tādā veidā ir vieglāk izcelt savu produktu, lai gan bieži vien tās ir arī maldinošas.
Daudziem no mums automašīna ir pārvietošanās līdzeklis, bet tiem, kuriem interesē automašīnas un kuriem tā ir sirdslieta, manuprāt, ir svarīga ne tikai automašīnas cena, apkopes izmaksas un krāsa, bet arī vēl citi parametri. Ja skatāmies no viena viedokļa, aizvien biežāk cilvēki mēģina pierādīt sevi sabiedrībā, iegādājoties konkrētu automašīnas marku. Aktuāli tas ir tieši šobrīd, jo finansu līdzekļi pircējiem ir ierobežoti un tādēļ cilvēki izvēlas preces, pakalpojumus, kuriem sabiedrībā jau ir konkrētas asociācijas. Respektīvi, ja es nopirkšu konkrētas markas automašīnu, man asociēs ar konkrētām īpašībām, kuras bieži vien nav objektīvas un pat neattiecas uz mani. Ja skatāmies no otra viedokļa, šajā reklāmā ir ietverta noderīga informācija tiem, kuri jau izvēlas „Premium” Luxus klases automašīnas, tātad informācija potenciālajiem klientiem.
Pagājuša gada decembrī oficiālais Jaguar dīleris SIA „Inchcape Motors Latvia uzsāka vairāku Jaguar automobiļu reklāmu, kuras tika izplatītas tiešā pasta veidā, kā arī izvietotas pašu interneta mājas lapā. It kā viss ir korekti, ja vien tā nebūtu maldinoša salīdzinošā reklāma. Tika salīdzinātas vairākas „Premium” Luxus klases automašīnas – Jaguar, Mercedes-Benz, BMW un Audi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants