Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes', 3.
  • Konspekts 'Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes', 4.
  • Konspekts 'Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmas efektivitātes novērtēšana ir galvenais līdzeklis, kas parāda cik lielā mērā ir īstenojušies reklāmas mērķi un vai ir attaisnojušās reklāmas izmaksas.

Reklāmas efekts var būt: gan īslaicīgs, gan ilglaicīgs
Reklāmas efektivitātes noteikšanas grūtības:
• nav pietiekami objektīva informācija (no sekundārajiem avotiem) par reklāmas ietekmi uz patērētājiem, jo netiek ņemti vērā blakus faktori un to iedarbība,
• preču apgrozījumu var ietekmēt citi faktori, tirgus konjunktūras izmaiņas, konkurentu darbība,
• reklāmas efektu nevar noteikt uzreiz, tikai pēc kāda laika

Reklāmas efektivitātes novērtēšana notiek trīs posmos:
1) Reklāmas plānošanas periodā;
2) Reklāmas izplatīšanas procesā un ietekmē uz patērētāju;
3) Pēc reklāmas kampaņas realizācijas.

Reklāmas plānošanas periodā tiek noteikti: reklāmas mērķi, reklāmas uzdevumi, mērķa auditorija.
Reklāmas izplatīšanas procesā un ietekmē uz patērētāju nosakot reklāmas iedarbību, jānoskaidro:
1. Cik patērētāju piesaistījusi reklāma;
2. Kāds ir izdarīto pirkumu skaits;
3. Kādi ir pirkšanas motīvi.
Lai iegūtu šādu informāciju, ir jāveic: izlases reprezentatīvās aptaujas, patērētāju paneļu pētījumi.
Pēc reklāmas kampaņas realizācijas tiek noteikta reklāmas efektivitāte:
• reklāmas līdzekļa pielietojuma kopējā efektivitāte,
• reklāmas pasākuma efektivitāte,
• kļūdas un nepilnības iekšējos posmos.

Reklāmas efektivitāti izsaka un vērtē: ekonomiskajā un komunikatīvajā efektivitātē.

Autora komentārsAtvērt
Atlants