Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes kursā "Kvalitatīvi pētījumi"', 1.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes kursā "Kvalitatīvi pētījumi"', 2.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes kursā "Kvalitatīvi pētījumi"', 3.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes kursā "Kvalitatīvi pētījumi"', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kvantitatīvā pieeja, tās būtība un raksturojumi.
Pētījumu objekts: sociālā struktūra - sociālie statusi, lomas, organizācijas, sociālie institūti. Pētniecības mērķis: vispārēji, objektīvi dati. Izcelsme – skaidrot sociālas problēmas ar ticamām un drošām metodēm, aizgūstot no dabaszinātnēm objektīva mērījuma metodiku. Pamatideja – sociālie fenomeni un sociālās struktūras dominē pār indivīdu. Indivīds ir šo struktūru realizētājs.Visu cilvēku pieredzi var izteikt skaitļos un procentos.
Kvalitatīvā pieeja, tās būtība un raksturojumi. Kvalitatīvās pieejas atšķirība no kvantitatīvās pieejas.
Pētījumu objekts: reālas prakses un attiecības, nozīmes piešķiršana, ikdienas dzīve. Pētniecības mērķis: saprašana un interpretācija.Izcelsme – meklēt alternatīvas kvantitatīvajai metodoloģijai un jaunus skaidrojuma modeļus. Pamatideja – indivīds nav sociālās kārtības upuris, bet domājošs, jūtošs, radošs subjekts, kas īsteno vēsturi un piešķir jēgu un nozīmi savām un apkārtējām rīcībām,tādējādi radot realitāti. Sociālo sakaru subjektīvās puses akcentēšana.

Kvalitatīvo metožu raksturīgās iezīmes.
1. Redzēt “ar pētāmo cilvēku acīm”
2. Detalizēts apraksts
3. Holistiskums (visaptverošs skatījums)
4. Pētāmā fenomena skatījums procesā
5. Atklātība, atvērtība

Autora komentārsAtvērt
Atlants