Vērtējums:
Publicēts: 29.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Skolotāja personība', 1.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 2.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 3.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 4.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 5.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 6.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 7.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 8.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 9.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 10.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 11.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 12.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 13.
  • Referāts 'Skolotāja personība', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Skolotāja izglītības attīstība 20.gs. 20. – 30. gados    4
  Latvijas ievērojamāko pedagogu atziņas par skolotāja personība 20.gs. 20. – 30. gados    8
  Secinājumi    14
Darba fragmentsAizvērt

1918.gada 18.novembrī proklamēja Latvijas Republiku. Jauno valsti sagaidīja daudzas grūti risināmas problēmas. Viena no tām bija jaunās izglītības sistēmas izveide. Jau 1919.gada 8.decembrī tika pieņemts „Likums par Latvijas izglītības iestādēm”. Likums paredzēja pilsoņu obligātās mācības no 6-16 gadiemL 7-8gadiem mājas un pirmsskolas gadiem – papildskola. Obligātās izglītības pasludināšana vēl ilgu laiku praksē nerealizējās. Pamats tam bija materiālās grūtības un skolotāju trūkums.
Likumā bija dažas nepilnības. Lai gan tajā bija noteikts, ka par skolotājiem var ievēlēt personas, kurām ir attiecīga vispārēja un pedagoģiska izglītība, šīs izglītības augstumu nosaka izglītības ministrija, tomēr nekas nebija teikts par skolotāju sagatavošanu, viņu darba algām un pensijām. Skolotāji dažviet nesaņēma algu pat 3-5 mēnešus [3., 157.-160.lpp.]. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants