Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 1.
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 2.
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 3.
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 4.
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 5.
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 6.
  • Eseja 'Vadītāja sociālās atbildības izpausmes un efektivitāte', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus nav tikai preču pirkšanas – pārdošanas vieta, bet, pirmkārt īpaša loģika, psiholoģija, ētika, proti, tam ir jābūt konkrētai kultūrvidei. Musdienu Rietumu tirgum ir raksturīgi nerakstīti likumi, spēles noteikumi un jāpiemīt noteiktām morālām kategorijām, tādām kā, augstsirdīgums, uzticamība, godīgums, solidaritāte [A. A. Никитин; 2006].
Vadītāja sociālā atbildība nodrošina uzņēmuma ekonomisko ieguvumu ilgtermiņa laika posmā. Tāpēc vadītāja sociālā atbildība nodrošina nevis maksimālu, bet optimālu peļņu. Vadītāja sociālā atbildība ir instruments, ko lieto, lai sasniegtu mērķi - uzņēmumam kļūt par labu un atbildīgu sabiedrības locekli, apliecinātu uzņēmuma pilsoniskumu.
Vadītāju rīcību nosaka ne tikai viņu attieksmes, bet arī organizācijas stratēģija, kultūra un attiecības ar padotajiem. Šīs personības vērtības, kas izskaidro izvēli un gaumi, ir grūti mainīt. Vesela ētiskā sistēma un morāles kodekss nodrošina pamatotu lēmumu pieņemšanu un efektīvu organizācijas darbību.
Mūsdienu ekonomikas un globalizācijas apstākļos uzņēmumiem Latvijā ir svarīgi apzināties vadītāja sociālās atbildības nozīmi sekmīgas un ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā, efektīvas darbības vides nodrošināšanā un vadītāja reputācijas veidošanā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants