Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketinga pētījumu metodes', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga pētījumu metodes', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga pētījumu metodes', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga pētījumu metodes', 4.
Darba fragmentsAizvērt

• Tiek sagatavots pārskats, kas ir noslēdzošais pētījuma posms. Pārskatā atspoguļo secinājumus un ieteikumus, kas izriet no veiktā pētījuma. Pārskatam jānodrošina informācija, kas nepieciešama mārketinga pasākumu veikšanai.
Lai veiktu mārketinga pētījumu un tas būtu efektīvs, ir nepieciešams izvēlēties pētījuma metodi un noteikt pētījuma norisi. Lai konkrētais pētījums un norise būtu produktīva, ir svarīgi izprast veidus, kā vākt nepieciešamo pētijuma informāciju. Informācijas vākšana var būt gan sekundāra, gan primāra. Sekundārā informācija ir informācija, kas jau ir tikusi apkopota un tikusi izanalizēta kādiem citiem mērķiem (uzņēmuma grāmatvedības dati, finanšu pārskati, statistikas dati, u.c.). Sekundārie dati mēdz būt novecojuši, tie var būt neprecīzi un nepietiekoši. Savukārt primārā informācija ir informācija, ko tieši ievāc no klientiem mārketinga pētījumu vajadzībām. Informācijas iegūšanai var izmantot gan iekšējo informāciju (uzņēmuma apgrozījums, vidējais klientu skaits, u.c.), gan arī ārējo informāciju (katalogi, izstādes, statistikas dati).
Ja kā uzņēmējs vēlamies veikt mārketinga pētījumus ir jāņem vērā iepriekš minētie nosacījumi. Šo nosacījumu izmantošana sniegs iespēju pētījumu veikt precīzāk un pētījuma rezultāti parādīs iespējas, ko varam izmantot, lai pilnveidotu uzņēmuma darbību, uzņēmuma paplašināšanas iespējas, jaunu produktu izveidošanu un ieviešanu tirgū. Šie rezultāti var parādīt arī trūkumus, kurus uzņēmums var novērst.

Autora komentārsAtvērt
Atlants