Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 1.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 2.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 3.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 4.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 5.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 6.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 7.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 8.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 9.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 10.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 11.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 12.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 13.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 14.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 15.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 16.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Uzņēmējdarbības teorija un mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati    9
1.1.  Uzņēmējdarbības teorija    9
1.1.1.  Uzņēmējdarbības formas    9
1.1.2.  Mazo un vidējo uzņēmumu iezīmes    12
1.1.3.  Lielo uzņēmumu iezīmes    13
1.2.  Mārketinga stratēģijas teorētiskie pamati    13
1.2.1.  Plānošana    15
1.2.2.  SVID analīze    20
1.2.3.  Mērķi    22
Darba fragmentsAizvērt

Uzsākot uzņēmējdarbību, jebkuram uzņēmējam ir jāizlemj, kāda tipa uzņēmums viņam būtu vispiemērotākais, t.i., jāizvēlas vispiemērotākā uzņēmējdarbības forma. Šī izvēle ir atkarīga no vairākiem faktoriem: pieejamiem resursiem, uzņēmējdarbības veida, dibinātāju skaita, esošās likumdošanas u.c. Tāpēc ļoti būtiski ir iepazīties ar katras uzņēmējdarbības formas raksturīgākajām pazīmēm.
Uzņēmējdarbība ir ilgstoša vai sistemātiska ekonomiskā darbība un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, realizāciju, darbu izpildi, tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu nolūkā gūt peļņu (LR likums “Par uzņēmējdarbību”).
Uzņēmējdarbību var uzsākt uz tās dibinātāju pieņemto statūtu (statūtsabiedrības) vai noslēgto līgumu (līgumsabiedrības) pamata, nosakot arī uzņēmējdarbības dalībnieku tiesības un pienākumus (arī atbildību par sabiedrības saistībām), pārvaldes kārtību.
Uzņēmums tiek reģistrēts LR Uzņēmumu reģistrā. Uzņēmējdarbību Latvijā regulē likums “Par uzņēmējdarbību”, Civilkodekss un likumi par atsevišķām uzņēmējdarbības formām.
Uzņēmējsabiedrības patstāvīgi, bet uzņēmumi – uzņēmēja deleģēto pilnvaru apjomā nosaka savas darbības virzienus, ražošanas vai pārdošanas apjomu un struktūru, veic plānošanu un organizāciju, realizē produkciju (darbus, pakalpojumus), nosaka darbinieku atalgojumu.
Mazie uzņēmumi ir tirgus ekonomikas svarīgākie elementi, un tos var dibināt visās tautsaimniecības nozarēs uz jebkuras īpašuma formas bāzes un veikt jebkuru uzņēmējdarbības veidu, izņemot ar likumu aizliegtos.
Mazo uzņēmumu priekšrocība – īss celtniecības un ražošanas jaudu apguves laiks salīdzinājumā ar lielajiem uzņēmumiem, kas nodrošina lielu kapitālieguldījumu atmaksāšanos.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants