-
Labas stratēģijas piemērs
Autores vērtējums.
Jauna produkta ieviešana tirgū vienmēr ir risks, jo ir grūti prognozēt patērētāju reakciju un attieksmi. Pirmais iemesls, kas varēja apdraudēt Just5 panākumus tirgū, ir tālruņu diezgan spilgts un pat bērnešķīgs dizains. Ņemot vērā, ka uzņēmuma īpašnieki definēja savu mērķa auditoriju kā veca gada gājuma cilvēkus, tālruņu drosmīgs dizains varēja atbaidīt klientus, jo pensijas vecuma cilvēki ir konservatīvi un atturīgi. Tomēr, kā liecina laiks, tālruņu dizains nostrādāja uzņēmumam
par labu, veicināja zīmola atpazīstamību starptautiskajā vidē un iekaroja arī citu vecumgrupu pircēju sirdis.
Pēc autores domām, uzņēmums ir īstenojis pareizu ideju, izveidojot Just5 produkciju, tomēr, Just5 klasiskie telefoni var kļūt par piesātinājuma
Preci, jo sabiedrība ar gadu kļūst modernāka un pieprasījums pēc 30 gadiem nokritīs, pieprasījums tiek apmierināts šobrīd, bet pēc vairākiem gadiem ar Just5 dizaina eksperimenti vairs nepārsteigs pircējus un pircēju pieprasījums kritni atškīrsies no šobrīdējā pieprasījuma, toties, uzņēmuma apgrozījums var ievērojami samazināties, tāpēc ražotājiem ir jāmeklē jaunas iespējas popularizēt savu produkciju.
…
MĀJAS DARBS UZŅĒMĒJDARBĪBAS STRATĒĢISKĀ UN TAKSTISKĀ PLĀNOŠANĀ LABAS STRATĒĢIJAS PIEMĒRS JUST5 Just5 ir Latvijā radītais mobile telefona uzņēmuma SIA “Orbita Telecom” zīmols, kas izveidots 2007. gadā. 2009. Uzņēmuma pirmie produkti bija pazīstami ar vienkāršo un lielo pogu dizainu. No 2013. gada uzņēmums piedāvā arī uz Android operētājsistēmas balstītus viedtālruņus. SIA Orbita Telecom līdzīpašnieki Aleksejs Jakušonoks un Dmitrijs Maceraliks sāka ar vecāka gada gājuma cilvēkiem domātu telefonu importu, kas pirms pieciem gadiem deva iemeslu idejai par pavisam jaunu telefona modeļa izstrādi cilvēkiem, kam svarīgas tikai telefona pamatfunkcijas - piezvanīt un nosūtīt īsziņu. Pirmo JUST5 mobilo telefonu - modeli CP09 Latvijas tirgū iepazistināja 2009. gadā pašā krīzes plaukumā, bet izstrāde tika sākta 2008. gadā. CP09 telefons tā mērķa auditorija – gados vecāki cilvēki un mazi bērni.