Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla fāzes un biznesa raksturlielumi tajos', 1.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla fāzes un biznesa raksturlielumi tajos', 2.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla fāzes un biznesa raksturlielumi tajos', 3.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla fāzes un biznesa raksturlielumi tajos', 4.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla fāzes un biznesa raksturlielumi tajos', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Zinot dzīves cikla posmus, kurā prece atrodas vai atradīsies, var prognozēt un plānot uzņēmuma lēmumu pieņemšanu par tās ražošanu un pārdošanu, labāk izstrādāt mārketinga stratēģiju un taktiku. Preces dzīves cikls sastāv no 5 posmiem: izstrāde, ieviešana, attīstība, briedums un kritums.
Izstrāde- periods, kad notiek jaunas preces izstrāde un sagatavošana ieviešanai tirgū. Uzņēmums šajā laikā vēl nepārdod produktu tirgū, bet tikai iegulda naudas līdzekļus tā izstrādes procesā.
Ieviešana- periods, kad produkts parādās tirgū un pakāpeniski palielinās tās realizācijas apjoms. Uzņēmums šajā laikā gandrīz nesaņem peļņu no realizācijas, jo ir lielas izmaksas, kas saistītas ar preces ieviešanu.
Attīstība- periods, kas prece tirgū tiek atzīta un jūtami pieaug tās realizācijas peļņa.
Briedums- periods, kad pakāpeniski samazinās realizācijas apjoma pieauguma temps, jo preci jau atzinis pircēju vairākums. Peļņa sasniedz maksimālo lielumu.
Kritums- periods, kad realizācijas apjoms un peļņa krasi samazinās, jo samazinās pieprasījums.
Pastāv arī atšķirīgi preces dzīvas cikla modeļi, kas saistīti ar stilu, kodi un modes untumiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants