Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'No idejas līdz peļņai', 1.
  • Eseja 'No idejas līdz peļņai', 2.
  • Eseja 'No idejas līdz peļņai', 3.
  • Eseja 'No idejas līdz peļņai', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ideja, pēc definīcijas, ir spēcīga doma vai koncepts, kas rodas cilvēka prātā domāšanas rezultātā. Ideju rašanās atkarīga no ārējās vides ar kādu cilvēks mijiedarbojas un no paša cilvēka kultūras, t.i., cilvēka rakstura iezīmēm, pieredzes, izglītības un citiem faktoriem, kā arī ārēji – no plašsaziņas līdzekļiem, kontaktiem ar cilvēkiem, dažādiem pētījumiem u.tml. Labas idejas, manā skatījumā, ir nenovērtējams objekts, taču, tās izdzīvo, ja pie tām rūpīgi strādā. Ideja, psiholoģiski, cilvēkam ir galvenais dzinulis rīcības uzsākšanai un mērķu sasniegšanai, jo bez idejas nav pamata nekam. Ideja, kā tāda, ir bāze aktīvai rīcībai, kas, raisot entuziasmu un aizrautību, veicina dīkstāves pārtraukšanu, tomēr, no idejas līdz peļņai ir garš ceļš ejams.
Latvijā šobrīd ir ļoti daudz uzņēmēju, kas ir ceļā no idejas līdz peļņai. Daži savas idejas vēl realizē, citi jau bauda ideju un darba radītos labumus. Mani fascinē tie cilvēki, kas jebkuru situāciju izmanto savā labā. Kā atbilstošs piemērs šādai rīcībai ir uzņēmējs Nauris Svika. Stāsts par šo uzņēmēju un viņa drosmes ceļiem publicēts vienā no pēdējiem žurnāla Forbes numuriem, kā arī, rūpīgāk interesējoties, arī dažādi interneta resursi piedāvā ziņas par šo uzņēmēju. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants