Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Paraugs 'Strukturālais plāns skaņu "R-L" mācīšanā', 1.
  • Paraugs 'Strukturālais plāns skaņu "R-L" mācīšanā', 2.
  • Paraugs 'Strukturālais plāns skaņu "R-L" mācīšanā', 3.
  • Paraugs 'Strukturālais plāns skaņu "R-L" mācīšanā', 4.
  • Paraugs 'Strukturālais plāns skaņu "R-L" mācīšanā', 5.
  • Paraugs 'Strukturālais plāns skaņu "R-L" mācīšanā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

1.Skaņas R izrunas mācīšana
Artikulācijas aparāta vingrinājumi. Uzdevumu mērķis – panākt mēles gala vibrāciju.
Sēnīte – pasmaidīt, parādīt zobus, pavērt muti. Platu mēli piespiest pie cietajām aukslējām (piesūcināt). Mēles sāni cieši pieguļ cietajām aukslējām. Mēle līdzinās cepurei, bet mēles saitīte kātiņam.
Akordeons – pasmaidīt, atvērt muti, piesūcināt mēli pie cietajām aukslējām. Neatlaižot mēli, atvērt un aizvērt muti. Jācenšas muti atvērt aizvien plašāk, bet mēle jānotur arvien ilgāk pie cietajām aukslējām. Tādā veidā tiek stiepta mēles saitīte.
Zirdziņi – pasmaidīt, parādīt zobus, pavērt muti un paklikšķināt ar mēles galu pie alveolām – zirga pakavi skan klusāk – pie cietajām aukslējām – zirga pakavi klaudz skaļāk. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants