Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 1.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 2.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 3.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 4.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 5.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kopējais pieprasījums (Aggregate Demand- AD) ir iedzīvotāju, ražotāju un valsts dažāda veida produktu un pakalpojumu maksātspējīgais pieprasījums tirgū.
Jēdziens kopējais pieprasījums sevī ietver sekojošus komponentus: 1) kopējo pieprasīto reālā IKP apjomu; 2) AD modeli- kopējā pieprasījuma tabulu un kopējā pieprasījuma shēmu; 3) sakarības, ko atspoguļo kopējā pieprasījuma līkne; 4) kopējā pieprasītā reālā IKP izmaiņas un pārvietošanos pa AD līkni; 5) kopējā pieprasījuma izmaiņas un AD līknes nobīdi.
Kopējais pieprasītais reālais IKP apjoms ir izdevumu summa, ko noteiktā laika periodā, pastāvot dažādam cenu līmenim, ir iecerējušas tērēt mājsaimniecības, uzņēmumi, valdība un ārzemnieki (C+Ig+G+Xn) iekšzemē ražoto galapreču un pakalpojumu iegādei (1. attēls).
Kopējā pieprasījuma (AD) modelis ietver tabulu, kurā ir atspoguļots pieprasītais reālais IKP apjoms, pastāvot dažādam cenu līmenim un pieņemot, ka visi pārējie nosacījumi, kas varētu ietekmēt pircēju plānus, ir nemainīgi. AD modelis ietver arī kopējā pieprasījuma shēmu, kurā atspoguļo pieprasīto reālo IKP atkarībā no cenu līmeņa izmaiņām, ja pārējie nosacījumi paliek nemainīgi. Šo sakarību parāda kopējā pieprasījuma līkne (AD). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants