Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.12.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Brīvdabas pedagoģija', 1.
  • Eseja 'Brīvdabas pedagoģija', 2.
  • Eseja 'Brīvdabas pedagoģija', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Emocionālā attīstība - āra vidē bērnos attīstās dažādas pozitīvās īpašības: pašpārliecinātība, pašpaļāvība, brīvība, radošums un estētiskums.
Intelektuālā attīstība – ārpus telpām bērni nostiprina teorētiski apgūtās zināšanas, vai papildina jau esošās, izmantojot dažādus dabā atrodamus priekšmetus. Svaigā gaisā viņiem rodas iespēja: analizēt, novērtēt, sistematizēt, komunicēt, praktiski likt lietā visas cilvēkam piemītošās maņas un sekmēt savu zinātkāri. Aktivitātēm svaigā gaisā ir jābūt katru dienu. Pedagogiem un vecākiem ir jāplāno āra aktivitātes gluži tāpat, kā tās plāno iekštelpām. Atšķirībā no telpu vides - āra vide nepārtraukti mainās, laika apstākļu ietekmē. Apspriežot iespēju darboties dažādos laika apstākļos, galvenais noteikums - būt elastīgiem un klausīt veselajam saprātam. Prieku mēs varam atrast jebkādos laika apstākļos un nodarbēs, galvenais, lai tās būtu ārpus telpām! Rotaļas svaigā gaisā bērniem sniedz iztēles brīvību – neparastu skatījumu uz jau zināmam lietām un attīsta radošumu.

Atlants