Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.09.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 1.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 2.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 3.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 4.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 5.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 6.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 7.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 8.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 9.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 10.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 11.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 12.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 13.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 14.
  • Referāts 'Pašvaldības un to funkcijas', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Latvijas pašvaldību darbības vispārējs raksturojums    4
2.  Latvijas pašvaldību funkcijas    6
3.  Pašvaldību saistība ar Ministru kabinetu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju un Latvijas pašvaldību savienību    10
4.  Administratīvi teritoriālās reformas ietekme uz Latvijas pašvaldību funkcijām    11
  Nobeigums, secinājumi    14
  Izmantotā literatūra un citi avoti    15
Darba fragmentsAizvērt

1. Latvijas pašvaldību darbības vispārējs raksturojums
Šodien Latvijā ir 568 divu līmeņu pašvaldības:
1. vietējās pašvaldības – pilsētu, pagastu, novadu pašvaldības (542 pašvaldības) un
2. rajona pašvaldības (26 pašvaldības).
Latvijas pašvaldības darbojas un pilda savas funkcijas saskaņā ar sekojošiem likumiem:
• likums “Par pašvaldībām” (pieņemts 19.05.1994);
• likums “Par pašvaldību budžetiem” (pieņemts 29.03.1995);
• likums “Par budžetu un finansu vadību” (pieņemts 24.03.1994);
• kā arī likums, kas tiek sastādīts katru gadu “Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu”.
Likums “Par pašvaldībām” reglamentē Latvijas pašvaldību darbības vispārīgos noteikumus un ekonomisko pamatu, pašvaldību kompetenci, domes (padomes) un tās institūciju, kā arī domes (padomes) priekšsēdētāja tiesības un pienākumus, pašvaldības attiecības ar Ministru kabinetu un ministrijām, kā arī pašvaldību savstarpējo attiecību vispārīgos noteikumus. Pašvaldības ekonomiskais pamats ir īpašums un manta, kas atrodas attiecīgās pašvaldības valdījumā un lietojumā, kā arī finansu resursi, kas veidojas no:
• juridisko un fizisko personu nodokļu maksājumiem pašvaldības budžetā;
• valsts budžeta dotācijām un mērķdotācijām;
• vietējām nodevām un citiem maksājumiem pašvaldības budžetā;
• pašvaldības budžetā ieskaitāmajiem naudas sodiem;
• ieņēmumiem no pašvaldības īpašuma apsaimniekošanas un pašvaldības iestāžu saimnieciskās darbības un citiem ieņēmumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants