Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Iespējamās tankkuģu avārijas un to seku novēršana', 1.
  • Referāts 'Iespējamās tankkuģu avārijas un to seku novēršana', 2.
  • Referāts 'Iespējamās tankkuģu avārijas un to seku novēršana', 3.
  • Referāts 'Iespējamās tankkuģu avārijas un to seku novēršana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Latvija atrodas pie Baltijas jūras. Baltijas jūra ir cieši saistījusi latviešus ar jūrniecību. Prasmīga kuģošana, burinieku būve, ostu attīstība palīdzēja veidot jūrniecības zemes ekonomiku, veda mūsu tautu uz pārticību un palīdzēja nest Latvijas vārdu pasaulē. Kuģniecības attīstību Latvijas teritorijā noteica izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis un daudzie ūdensceļi. Baltijas jūra, Rīgas līcis, Daugava, Venta, Gauja, Lielupe veicināja tranzīttirdzniecību, pilsētu rašanos, ostu veidošanos un kuģu būvi. Kuģošana tagadējā Latvijas teritorijā sākās līdz ar cilvēku apmešanos uz pastāvīgu dzīvi pie Baltijas jūras un lielākajām upēm. Bet līdz ar kuģošanas sākumu, sākās arī kuģu avārijas. Tā kā mūsdienās kuģi ir daudz lielāki un ir arī kuģi, kas pārvadā lielus daudzumus naftas, to avārijas nodara daudz lielākus postījumus kā agrāk.
Baltijas jūra ir iekšzemes jūra Eiropas ziemeļaustrumu daļā, ko ierobežo Skandināvijas pussala, Eiropas kontinenta austrumu un centrālā daļa un Dānijas salas. Tā ir savienota ar Ziemeļjūru. Latvijai pieder 10 procenti no jūras teritorijas un ir vairāk kā 500 km gara jūras robeža, gar kuras piekrasti notiek intensīva kuģu satiksme. Latvijā darbojas trīs lielās ostas (Ventspils, Rīga un Liepāja) ar 98,8% īpatsvaru kravu kopējā apgrozījumā, kā arī septiņas mazās ostas (Engure, Lielupe, Mērsrags, Pāvilosta, Roja, Salacgrīva, Skulte).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants