Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību procesa organizācija', 1.
  • Referāts 'Mācību procesa organizācija', 2.
  • Referāts 'Mācību procesa organizācija', 3.
  • Referāts 'Mācību procesa organizācija', 4.
  • Referāts 'Mācību procesa organizācija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mācību process ir komponentu vienotība nepārtrauktā, mērķtiecīgā attīstībā, kā komponentu un norises, tā rezultāta kvalitātes izmaiņas, kas sastāv no mācību metodēm. Metode ir grieķiskas izcelsmes vārds un nozīmē "ceļu uz kaut ko", mērķa sasniegšanas veidu vai uzdevuma atrisināšanas paņēmienu. To sauc par skolotāja un skolēnu savstarpēji saistītu sadarbības paņēmienu sistēmu, kura vērsta uz izglītošanas, audzināšanas un attīstības uzdevumu risināšanu mācību procesā. Metodes daļu, kurai nav patstāvīgas nozīmes mācību uzdevuma risināšanā sauc par metodisko paņēmienu, kas pastiprina pamatmetodes darbību. Piemēram, skolotājs informācijas nodošanai lieto stāstījumu, izmantojot atsevišķu jautājumu dziļākai izpratnei ilustrācijas, kas dotajā gadījumā izpilda paņēmiena funkcijas.
Mūsdienās mācību metožu uzdevumos ietilpst gan skolēnu intelektuālā, tikumiskā, estētiskā, fiziskā, ekoloģiskā, darbaudzināšana, gan cilvēka aktīvas humānas attieksmes veidošana pret dabu un cilvēkiem, gan nacionālo un vispārcilvēcisko vērtību vienotības apzināšanās un tai atbilstošas rīcības nodrošināšana. Mācību process iedalās 5 mācību procesa organizējošās metodēs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants