Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Lietderības koeficients', 1.
  • Eseja 'Lietderības koeficients', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Vēl varu minēt alternatīvos dzinējus – ūdeņraža dzinējs. Tam lietderības koeficients ir nedaudz lielāks par iekšdedzes dzinēja lietderības koeficientu – 40-60%, tomēr tā tehnoloģija vēl ir ļoti dārga un neattīstīta, pats dzinējs sver ļoti daudz, tādējādi tiek samazināta transportlīdzekļa efektivitāte, jo līdzi taču ir jāved arī viss nepieciešamais ūdeņraža dzinējam un pats dzinējs! Elektrodzinējs – lai gan tā efektivitātes koeficients tuvojas ideālas absolūti efektīvas iekārtas rādītājiem, personālajās automašīnās tas nav īpaši izplatīts tādēļ, ka ilgu laiku ar elektroautomobiļos izmantotajiem akumulatoriem pie vienas uzlādes varēja nobraukt salīdzinoši nelielu attālumu – 50-80 km (pašlaik gan šie skaitļi ir uzlabojušies). Arī šādu automašīnu maksimālais ātrums ir ierobežots. Salīdzinot dažādos elektroautomobiļu modeļus secināju, ka caurmērā tas ir 50 km/h, kas pie mūsdienu dzīves ritma ir nepietiekams. Arī akumulatoru lielais svars un to ilgais uzlādes laiks ir liela problēma.
Kāds manā skatījumā ir labākais transporta līdzeklis ar lielāko efektivitātes koeficientu?…

Autora komentārsAtvērt
Atlants