Vērtējums:
Publicēts: 20.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Etiķetes loma biznesā', 1.
  • Referāts 'Etiķetes loma biznesā', 2.
  • Referāts 'Etiķetes loma biznesā', 3.
  • Referāts 'Etiķetes loma biznesā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Manuprāt, etiķetei ir ļoti svarīga loma biznesā, jo cilvēku attiecību veidošanas pamatā ir uzvedība. Tā kā mana nākotne ir saistīta ar biznesu, es nolēmu apskatīt biznesa etiķeti.
Etiķete (fr. etiquette) – uzvedības noteikumu kopums, kas attiecas uz ārēji izpaustu attieksmi pret cilvēkiem: izturēšanās pret apkārtējiem, uzrunas un sasveicināšanās formas, uzvedības sabiedriskās vietās, manieres un apģērbs.
Etiķete ir sabiedrības ārējās kultūras sastāvdaļa. Tajā ietilpst tās sabiedrības ārējās kultūras prasības, kuras iegūst stingri reglamentēta ceremoniāla raksturu un kuru ievērošanā īpaša nozīme ir noteiktai uzvedības formai. Lai gan etiķete galu galā izsaka noteiktu morāles principu saturu, cilvēku cienīšanu, šķiru sabiedrībā tā parasti kļūst par nosacītu rituālu, tai ir tīri ārēja, no tikumiskā satura atrauta forma, stingri kanonizēts raksturs. Tā izpaužas sarežģītā detalizētu pieklājības noteikumu sistēmā, precīzi klasificē noteikumus, kā izturēties pret dažādu šķiru un kārtu pārstāvjiem, pret amatpersonām atbilstoši viņu rangam (kā kurš jāuzrunā, kā kurš jāgodā), noteikumus, kā izturēties dažādās aprindās (galma etiķete, diplomātiskā etiķete, „augtākās sabiedrības” etiķete utt.). Taču aiz stingras etiķetes ievērošanas var slēpties nelabvēlīga un necienīga izturēšanās pret cilvēkiem. Būtībā tā bieži ir sankcionēta liekulības forma cilvēku ikdienas savstarpējās attiecībās. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants