Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Sociālās apdrošināšanas maksājumi', 1.
  • Referāts 'Sociālās apdrošināšanas maksājumi', 2.
  • Referāts 'Sociālās apdrošināšanas maksājumi', 3.
  • Referāts 'Sociālās apdrošināšanas maksājumi', 4.
  • Referāts 'Sociālās apdrošināšanas maksājumi', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Budžets – līdzeklis valsts politikas īstenošanai ar finansiālām metodēm. Budžets it valdības finansiālās darbības un vadības pamatā.
Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām to valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana noteikta ar likumdošanas aktiem, nodrošinot, lai tajā laika posmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumus segtu atbilstīgi ieņēmumi. Budžetu izstrādājot, jāņem vērā nepieciešamībā nodrošināt vispārējo ekonomisko līdzsvaru.
Valsts budžeta ieņēmumu daļas struktūra veidojas no:
1.nodokļu ieņēmumiem;
2.nenodokļu ieņēmumiem;
3.pašu ieņēmumi, tas ir, ieņēmumiem no budžeta iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem; [1;6]
Nodokļi – obligāti maksājumi, ko valsts likumdošana noteiktajā kārtībā iekasē no cilvēkiem, uzņēmumiem un organizācijām.
Nodokļu iekasēšanas mērķi ir:
Nepieciešama līdzekļu iegūšana to pakalpojumu samaksai, kurus sniedz valsts, pensijas, pabalsti utt;
Izdevumu līmeņa kontrole;
Nevienlīdzības novēršana ienākumu sadalē;
No nodokļiem iegūto līdzekļu izmantošana savas valsts rūpniecības aizsardzībai no ārzemju konkurentiem;
Valsts ieinteresētība kāda produkcijas veida patēriņa samazināšanā, piemēram tabakas lietošana, nosakot šai precei lielāku nodokli; [2; 141]
Nodokļi ietekmē uzņēmējdarbības finansiāli – ekonomiskos darbības rādītājus, tāpēc tiem ir liela nozīme, plānojot uzņēmuma vadību. Katram uzņēmumam, kurš darbojas Latvijas Republikas teritorijā, ir jārēķinās ar valsts prasībām attiecībā uz nodokļu iekasēšanu.…

Atlants