Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tradicionālā kultūra bērniem', 1.
  • Referāts 'Tradicionālā kultūra bērniem', 2.
  • Referāts 'Tradicionālā kultūra bērniem', 3.
  • Referāts 'Tradicionālā kultūra bērniem', 4.
  • Referāts 'Tradicionālā kultūra bērniem', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās tik ātri vis attīstās un tai pat laikā mainās, kā rezultātā dažas lietas noveco un pazūd, jo it kā to vietā nāk citas. Tomēr šajā ātrumā mēs nedrīkstam pazaudēt sevi un visu svarīgāko kas ir ap mums, ieskaitot kultūru. Tradicionālā kultūra jeb folklora principiāli atšķiras no mūsdienu pilsētas kultūras ar informācijas kodēšanas, glabāšanas un tālāk nodošanas veidu, domāšanas veidu, pasaules ainas konstrukciju, vērtību sistēmu un normām, kas regulē dažādus sabiedrības dzīves aspektus. Svarīgi ir ne tikai apzināties katram savas vietas tradicionālo kultūru, bet arī mācēt to saglabāt - nododot zināšanas no paaudzes paaudzē. Vislabāk jau būtu ja katrā ģimenē šīs zināšanas un prasmes jau būtu un vecāki vienkārši tās iemācītu saviem bērniem, un tā uz priekšu nodotos šis mantojums. Tomēr mēs apzināmies kāda ir patiesā situācija un tāpēc tradicionālā kultūra ir jāpraktizē caur izglītību skolās.
Valsts piedomā, lai tradicionālās kultūras mantojums nepazustu un ievieš to izglītībā, bet tomēr realitāte ir pavisam savādāka. Izglītībā ir uzsvērts tradicionālās kultūras iepazīšanās nozīmīgums skolās, tomēr izglītības dokumentos nav konkretizēti specifiski tradicionālās kultūras satura jautājumi, kas tieši bērniem būtu jāmāca. Tādejādi vis tiek atstāts pedagogu subjektīvajā interpretācijā, cik viņi daudz saprot no tradicionālās kultūras tik arī pēc pašu uzskatiem tie var mācīt. Tā kā folkloras mācība nav iekļauta skolas pedagoģijas procesā kā atsevišķs mācību priekšmets, visbiežāk tā aktualizējas caur citiem mācību priekšmetiem to saturā kā ārpus konteksta esošu piemēru, uzdevumu kopums, kas nerada pilnīgu priekšstatu. Pēc valsts izglītības standartiem mācību priekšmeti tiek sasaistīti arī ar tradicionālo kultūru, bet ja skolotājiem nav zināšanu šajā jomā neko pilnīgu tie nevar iemācīt saviem audzēkņiem. Tāpat arī jaunākajos mācību līdzekļos, pēc visiem noteikumiem, tradicionālās kultūras piemēri, temati un teksti tiek iekļauti mācību grāmatās, bet tie ir fragmentāri, bieži nekvalitatīvi interpretēti, nav īsti atklāta to mācīšanas metodika.
Tā kā valstī izglītības sistēmā tiek ieviesti jaunie vispārizglītojošie mācību priekšmetu standarti, daļa skolotāju nav gatavi radīt kvalitatīvas programmas, kas atbilstu jauno standartu prasībām un kuru apguve nodrošinātu arī kvalitatīvu tradicionālās kultūras apguvi izglītībā. …

Atlants