-
Mobilo ierīču lietošana stundu laikā mācību vajadzībām Dobeles Valsts ģimnāzijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Literatūras apskats par tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā | 6 |
1.1. | Mobilo ierīču izmantošana Eiropas valstu skolās | 6 |
1.2. | Mobilo ierīču izmantošana Latvijas skolās | 7 |
2. | Metodoloģija | 8 |
2.1. | Anketēšana | 8 |
2.2. | Eksperiments | 8 |
3. | Pētījuma rezultāti un analīze | 9 |
3.1. | Dobeles Valsts ģimnāzijas skolēnu aptauja par mobilo ierīču izmantošanu mācību procesā | 9 |
3.2. | Pēc nejaušības principa izvēlētu Latvijas skolēnu aptauja par mobilo ierīču izmantošanu mācību procesā | 12 |
3.3. | Dobeles Valsts ģimnāzijas skolotāju aptauja par mobilo ierīču izmantošanu mācību procesā | 15 |
3.4. | Eksperiments | 16 |
Secinājumi | 19 | |
Literatūras un avotu saraksts | 20 | |
Pielikumi | 21 |
Secinājumi
1. Dobeles Valsts ģimnāzijā 92% tiek lietotas tehnoloģijas mācību procesā.
2. 77% no skolotājiem Dobeles Valsts ģimnāzijā mācību procesā izmanto mobilos telefonus.
3. Skolēni Dobeles Valsts ģimnāzijā uzskata, ka mobilās ierīces būtu visvairāk nepieciešams izmantot angļu valodā, matemātikā un vēsturē.
4. Aptuveni 94% no pētījuma dalībniekiem apgalvo, ka testa pildīšana mobilajā aplikācijā un interneta vietnē Quizizz.com palīdzēja atkārtot mācīto vielu.
5. 95% no pētījuma dalībniekiem patika strādāt ar šāda veida mobilo aplikāciju un interneta vietni.
6. Apmēram 66% no pētījuma dalībniekiem būtu gatavi izmantot šāda tipa mobilo aplikāciju un interneta vietni pēc iespējas biežāk, lai padarītu mācību stundas interesantākas.
…
Galvenā problēma: Pedagoģiskajā praksē Latvijā šobrīd nav skaidri rekomendētas un ieviestas viegli lietojamas mobilās ierīces un lietotnes mācību procesam. Izglītības iestādes neatkarīgi viena no otras risina šīs vajadzības patstāvīgi, tāpēc būtu nepieciešams atrast un izmēģināt iespējamos variantus mācību procesa pilnveidošanai. Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, kā arī digitālās prasmes nepārtraukti attīstās un mainās, bez tām mūsdienās ir grūti pilnvērtīgi iekļauties sabiedrības dzīvē. Arī tautsaimniecības nozare - izglītība - 21. gadsimtā ir tieši saistīta ar informāciju tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā.