Vērtējums:
Publicēts: 08.04.2002.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 1.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 2.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 3.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 4.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 5.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 6.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 7.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 8.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 9.
  • Referāts 'Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Aizvien aktuālāka kļūst pakāpeniska sabiedrības noslāņošanās turīgos un pārtikušos, kā arī nabadzīgos sabiedrības locekļos. Patreiz Latvijā vidusšķira kā tāda ir gandrīz jau izzudusi ( un kā jau mēs zinām, ka tieši vidusšķiru uzskata par vienu no galvenajiem rādītājiem valsts attīstībā).
Pārejas periodā ir ļoti svarīgi apzināties “mazā biznesa” lomu šajā kapitālistiskās sabiedrības attīstības posmā. Atpūtas kompleksu un viesnīcu saimniecībai ir izredzes pāraugt valsti aptverošā viesnīcu tīklā, kas gan nodarbinātības, gan apgrozījuma apmērā var sacensties ar vidēji lielu ražošanas vai tirdzniecības uzņēmumu grupu. Valstij šāda uzņēmuma attīstības galastadija ir tikpat izdevīga sadarbība (nodokļi, nodarbinātība) ar bijušo “mazā biznesa” pārstāvi, kā arī ar lielu uzņēmumu apvienību.
Lieli uzņēmumi nerodas paši no sevis vienas dienas laikā, bet to sākums ir tradicionāls – ar biznesa plānu, iesniegumu bankas kredītdaļā un vēlēšanos darboties pie savas idejas realizācijas.
Diemžēl mūsu valstī veiksmīgās “megaprivatizācijas” gaitā šis dabiskais uzņēmumu izaugsmes ceļš ir pārrauts, un uzņēmumi dalās kioskos vai veiksmīgi privatizētās monopolapvienībās. Lai izjauktu šo radušos stāvokli, ir ļoti svarīga valsts loma mazās uzņēmējdarbības attīstības veicināšanai. Kopumā sabiedrība no tā tikai iegūs, jo kā liecina kapitālistiski attīstīto valstu pieredze, mazais bizness, kas daļēji izpilda tirgus “sanitāra” lomu, spēlē lielu lomu pretmonopolu pasākumos.
Attīstoties modernajai sabiedrībai arvien vairāk tirgus daļas aizņem pakalpojuma un servisa uzņēmumi. Pakalpojumu sfēras sākumposms ir salīdzinoši vieglāks, jo neprasa tik lielus materiālus ieguldījumus, kā tas ir ražošanas uzņēmumos – tehnisko iekārtu iegāde, darbagaldi utt.
Tomēr runājot tieši par atpūtas kompleksu saimniecību jāatzīmē, ka tas viennozīmīgi ir saistīts ar lieliem kapitālieguldījumiem tieši īpašuma sfērā, un pie vislabākajām prognozēm nauda atgriežas ieguldītājam tikai pēc daudziem gadiem, un tieši tāpēc liela loma ir naudas cenai, jo bez valsts atbalsta un līdzdalības šādu projektu realizēt ir ļoti grūti, jo bankas kredītlikmes iznīcinās jebkuru peļņu nākotnē.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants