Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Cilvēku attiecību un kultūras pieejas salīdzinājums organizāciju komunikācijā', 1.
  • Eseja 'Cilvēku attiecību un kultūras pieejas salīdzinājums organizāciju komunikācijā', 2.
  • Eseja 'Cilvēku attiecību un kultūras pieejas salīdzinājums organizāciju komunikācijā', 3.
  • Eseja 'Cilvēku attiecību un kultūras pieejas salīdzinājums organizāciju komunikācijā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Interesanti salīdzināt ir divas nedaudz līdzīgas, bet tajā pašā laikā diezgan pretējas pieejas. Viena ir cilvēku attiecību teorija, otra – kulturālā pieeja. Šīs pieejas abas ir saistītas ar emocijām. Tomēr viena vairāk pievēršas tieši cilvēkiem, kas darbojas organizācijā, bet otra pievēršas tam, kā organizācija izskatās gan no malas, gan pašu biedru acīs.
Cilvēku resursu teorija tic, ka cilvēki savā būtībā ir sociālas būtnes. (Andrews, Herschel, 1995) Tas nozīmē, ka cilvēkiem piemīt visdažādākie trūkumi un arī pozitīvas iezīmes. Tātad jāmeklē veidi, kā pozitīvās īpašības padarīt redzamākas, lai tās nestu labumu organizācijai. Tomēr cilvēku darba ražīgums un produktivitāte ir mazāka nekā to nosaka viņa psiholoģiskās īpašības, sociālās īpašības un attieksmes, iekļaujot to, kā viņi izjūt organizāciju. (Andrews, Herschel, 1995) lai izvērtētu gan cilvēk sociālās gan psiholoģiskās īpašības, kas ietekmē darba ražīgumu organizācijā ir jāiepazīstas ar trim teorijām: Maslow vajadzību hierarhijas teorija, Herzberg motivācijas – higiēnas teorija un McGregor X teorija un Y teorija. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants