Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Izstādes un tirdzniecības gadatirgi', 1.
  • Konspekts 'Izstādes un tirdzniecības gadatirgi', 2.
  • Konspekts 'Izstādes un tirdzniecības gadatirgi', 3.
  • Konspekts 'Izstādes un tirdzniecības gadatirgi', 4.
  • Konspekts 'Izstādes un tirdzniecības gadatirgi', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Izstādes, ko var nosaukt arī par tirdzniecības, gadatirgiem jeb tirdzniecības šoviem, var definēt kā “produktu un pakalpojumu prezentācija ielūgtai auditorijai ar mērķi stimulēt tirdzniecību vai informēt apmeklētājus”. Tie ir plaši pazīstami, kā efektīvākais veids informācijas apmaiņai starp pircējiem un piedāvātājiem. Bez tirdzniecības efektivitāte tiktu krietni samazināta. Izstādes spēlē svarīgāku lomu preču un pakalpojumu tirgū kā reklāmas līdzeklis. Izstādes veicina iekšzemes tirdzniecību, un ka tās apmeklē ārvalstu viesi, tās arī veicina eksportu. Izstādes piesaista gan dalībniekus, gan viesus, jo izstādes piedāvā tiešus kontaktus savedot kopā izstāžu dalībniekus ar potenciālajiem pircējiem. Izstāde piedāvā “trīsdimensiju” reklāmas formu, kur vairumā gadījumu produktu var aplūkot, aptaustīt, novērtēt demonstrācijā un (atkarībā no produkta) pat pasmaržot un nogaršot. No tūrisma industrijas redzes viedokļa, izstāžu priekšrocība ir tā, ka tās stimulē divu dažādu cilvēku grupu ceļošanu; izstāžu dalībnieki, kas ceļo uz konferencēm un izstāžu viesi; vai arī auditorija, kura (izņemot patērētāju šovus) ļoti iespējams apmeklē izstādes darba darīšanās. Abas šīs grupas rada augstu pieprasījumu pēc ceļojuma pakalpojumiem, sabiedriskās ēdināšanas un viesnīcām.

2. Izstāžu iespēju piedāvājums.

Katru gadu Eiropā tiek sagatavotas vairāk kā trīs tūkstoši tirdzniecības izstādes, kas piesaista tūkstošiem dalībnieku kompānijas un apmeklētāju miljonus. Salīdzinājumā ar citiem biznesa tūrisma veidiem, izstāžu tirgus ir tas sektors, kuram piedāvājumu ir salīdzinoši viegli noteikt, jo iespēju lielums un lieli kapitālieguldījumi ir nepieciešami. “Horwarth Axe” pētījumi rāda, ka Eiropas Ekonomiskās asociācijas valstīs kopumā ir apmēram 130 izstāžu kompleksi, kas piedāvā caurmērā vairāk kā 10000 kvadrātmetrus rentablas platības – šāds daudzums vairumā gadījumu nepieciešams starptautiska statusa pasākumu piesaistīšanai. Vairums no visiem piedāvājumiem ir konstatēti Vācijā, Itālijā un Francijā. (Eiropas Lielāko Izstāžu Centru Asociācija – ELICA) Pētījuma brīdī ELICAs locekļi bija 15 izstāžu centri; Barselona, Bāzele, Birmingema, Boloņa, Brisele, Frankfurte, Leipciga, Londona, Liona, Madride, Milāna, Parīze (divi centri), Utrehta un Verona, Diseldorfa un Nirnberga.…

Atlants