Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs audzināšanas teorijā un metodikā', 1.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs audzināšanas teorijā un metodikā', 2.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs audzināšanas teorijā un metodikā', 3.
Darba fragmentsAizvērt

14.Raksturo skolotāja darba stilus: autoritārajā izmanto tiešās prasības – instrukcijas, norādījumus, pavēli, kas tieši iedarbojas uz skolēna apziņu un tā sekmē vai bremzē skolēna darbību.
Autoritārs skolotājs mazāk izmanto netiešās prasības – īpaši pozitīvās vai neitrālās. Liberālā stila ārējā izpausme ir nenoteiktas, paviršas prasības un bezatbildība par sekmēm, viņu dzīvesdarbību skolā, viņu pārdzivojumiem un paradumiem. Demokrātisks darbības stils ir balstīts uz līdztiesību un dalītu atbildību.
15.Tiešās prasības ir instrukcijas, norādījumi, pavēles, rīkojumi.
16.Netiešās prasības ir pozitīvās (aicinājums, padoms, pateicība, uzslava), neitrālās (spēle, žests, situāciju analīze, mīmika, stāja), negatīvās (nosodījums, piezīme, administratīvais sods, drauds)
17.Neverbālās prasības ir, kad skolēnam prasa ne vien ar vārdiem, bet arī ar mīmiku, žestiem, stingru skatienu.
18.Skolēnam svarīgs ir pašu skolēnu grupas vērtējums.
19. Pašaudzināšana ir mērķtiecīga bērna darbība sevis pašattīstībā, sava pašvērtējuma paškontroles un pašregulācijas veidošanā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants