Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 1.
  • Konspekts 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 2.
  • Konspekts 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Lai ražotu preci jeb pakalpojumu uzņēmējam ir jābūt pārliecinātam ne tikai savos spēkos, uzņēmībā, bet arī ir jābūt zinošam ražošanas resursu tirgū: dabas resursu tirgus(zeme, derīgie izrakteņi), darbaspēka tirgus, kapitāla un uzņēmējspēju tirgus;1 kuru noteikumi tiek ievēroti gan valsts institūcijās, gan uzņēmējdarbībā. Iezīme, kura apvieno visus ražošanas resursus ir cenu jautājums. Galvenās ražošanas resursu cenu veidošanas īpatnības ir:
Ieņēmumu maksimizēšana no realizācijas un peļņas, paaugstinot pārdotas preces cenu;
Ražošanas izmaksu minimizēšana un peļņu maksimizēšana, iegādājoties ražošanas resursus pēc iespējami zemākas cenas;
Cenu atkarība no pieprasījuma un piedāvājuma samēriem, konkurence iedarbības, preču galēja derīguma saiknes ar pieprasījumu un piedāvājumu, ka arī pieprasījuma un piedāvājuma elastīguma atkarībā no cenas;
Pieprasījuma aizstāšanas iespējas un alternatīvas izmaksas;
Interešu saskaņošana un kompromisu meklēšana cenu jomā, pircējam un pārdevējam spējot ekonomiski izdzīvot konkurences apstākļos;
Pastiprināts pieprasījums ir atkarīgs no priekšmetu reāla patēriņa, infrastruktūras elementu pieprasījuma, investīciju lieluma, ražošanas resursu efektivitātes, atdeves.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants