Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 1.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 2.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 3.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 4.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 5.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 6.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 7.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 8.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 9.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 10.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 11.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 12.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 13.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 14.
  • Referāts 'J.A.Komenska dzīves gājums un pedagoģiskie uzskati', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Ieskats J.A Komenska biogrāfijā    5
2.  J.A.Komenska devums pasaules pedagoģijas zinātnes attīstībā    7
2.1.  Audzināšanas mērķi    8
2.2.  ” Lielā didaktika.”    10
4.  J.A.Komenska pedagoģisko ideju pielietojums Latvijā    11
5.  Nobeigums    13
6.  Secinājums    13
7.  Bibliogrāfija    14
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka sūtība ir būt vispilnīgākajai un visharmoniskajai būtnei uz pasaules. Tieši šādu uzskatu pauda arī čehu pedagogs humānists un sabiedriskais darbinieks Jans Amoss Komenskis (1592-1670) Viņš uzskatīja, ka dzīvē galvenais ir izglītība, tikumība un dievbijība. ”Sekojot antīkajiem filozofiem, Komenskis cilvēku uzskata par par dabas daļu, kas attīstās saskaņā ar dabas objektīvajiem likumiem” (3,51)
Komenska pedagoģiskās idejas gan tieši, gan netieši ir būtiski ietekmējušas pasaules izglītības sistēmu, kas dzīvo arī mūsdienu skolā: gan sen pierastajā un šķietami nemainīgā kārtībā, ko sauc par klašu un stundu sistēmu, gan saspringtajā ikdienas ritmā, kad jāpārdomā nākamās stundas gaitu, meklējot piemērotākos attēlus un precīzākos vārdus, kad vērojot skolēnu, pārdomājam –kas gan skolēniem tieši šajā mācību stundā būtu nepieciešams. Jana Amosa Komenska pedagoģiskās idejas rada izpratni par skolotāja lomu sabiedrībā un cilvēka dzīves jēgu, viņa idejas mums palīdz pilnveidotie, augt arī tagad. J.A.Komenskis spēja panest likteņa triecienus un saglabāja ticību cilvēkam un spēju nenogurstoši strādāt .…

Atlants