Vērtējums:
Publicēts: 07.06.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Masu mediju ietekme uz stereotipu veidošanos', 1.
  • Konspekts 'Masu mediju ietekme uz stereotipu veidošanos', 2.
  • Konspekts 'Masu mediju ietekme uz stereotipu veidošanos', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Stereotipi ir nepatiesas pārliecības par citas grupas locekļiem (Carlson and Buskist, 1997; 500). Šīs pārliecības ir ērtas lietotājam, jo nodrošina ātru citu personu klasifikāciju. Problēma ir tāda, ka vairākumā gadījumu šīs pārliecības ir nepatiesas. Stereotipus mēs iegūstam un iemācāmies no saviem vecākiem, ģimenes locekļiem, no draugiem, no masu medijiem. Pēdējais no minētajiem avotiem ir īpaši bīstams, jo tas ir gan viltīgs, gan draudīgs, gan arī plaši izplatīts. Kad kādas mazākas grupas locekļi tiek rādīti televīzijas šovā vai filmās kā kriminālie noziedznieki, vai arī zema statusa amatus ieņemoši, kā arī drīzāk komiski un stulbi, cilvēki – skatītāji iegūst stereotipu pat nepadomājot, vai tas realitātē tā patiešām ir. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants