-
"Coca-Cola" brends
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | ZĪMOLS, TĀ BŪTĪBA, VEIDI | 4 |
1.1. | Rietumu zīmolvedība | 7 |
1.2. | Austrumu (japāņu) zīmolvedība | 8 |
1.3. | Atšķirības starp abām pieejām | 9 |
2. | ZĪMOLA VEIDOŠANA UN ATTĪSTĪBAS STRATĒĢIJA | 11 |
3. | MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJAS ZĪMOLVEDĪBĀ | 13 |
4. | „THE COCA-COLA COMPANY” | 14 |
4.1. | „Coca-Cola” vēsture, attīstība | 14 |
4.2. | Logo | 16 |
4.3. | Pudeles forma | 16 |
4.4. | Patērētāja analīze | 17 |
4.5. | Cenu politika | 18 |
5. | „COCA-COLA” KOMUNIKATĪVĀ POLITIKA | 19 |
5.1. | Reklāmas | 19 |
5.2. | Sponsorēšana | 23 |
5.3. | Vīrusu video | 23 |
5.4. | „Coca-Cola” internetstratēģija sociālajos mēdijos | 24 |
5.5. | Tiešā pārdošana | 25 |
SECINĀJUMI | 26 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 27 |
5.5. Tiešā pārdošana
„Merčendaizings” (tiešā pārdošana) visos pārdošanas punktos tiek veikts ar oriģināli noformētu stendu palīdzību (bieži vien pudeles izskatā), ar plāksnītēm pie plauktiem, džemperiem, uzlīmēm, ķēdītēm, karodziņiem, baneriem. Lai patērētājs uztvertu produktu, liela nozīme ir viņa informētībai par produktu. Daudzi eksperimenti liecina par to, ka pēc informācijas saņemšanas par produktu no reklāmas, patērētāja domas par produktu mainās. Labs piemērs ir „Coca-Cola”. Ir veikts eksperiments. Cilvēkiem piedāvātas dažādas kolas markas, un tikai daži noteica, kādas markas dzērienu viņi dzer. Bet tad, kad pēc izvēles piedāvāja nopirkt „Coca-Cola”, „Pepsi” u.c. kolas, lielākā daļa izvēlējās „Coca-Cola”.
Secinājumi
Izanalizējot dažādus vārda „zīmols” būtības skaidrojumus, nonācām pie secinājuma, ka zīmols ir unikāls vārds, simbols, dizains, vai tēls, ko izmanto, lai identificētu konkrētu preci vai kompāniju. Zīmolvedība ir zīmola vadīšanas process, kas ietver zīmola veidošanu, virzīšanu, adaptāciju mainīgajiem tirgus apstākļiem. Zīmolvedība ir jāapskata kā instruments mārketinga vadīšanai. Zīmolvedības galvenie principi ir klasificēti pēc četrām pozīcijām: veidošana, pozicionēšana, cenu veidošanas attīstība un vadīšana. Šo principu izmantošana ļauj kvalitatīvi palielināt uzņēmuma darbību kopumā.
Izanalizējot literatūras avotus, secinājām, ka mūsdienās nav vienotas zīmola klasifikācijas metodes. Darba otrajā daļā izanalizējām kompānijas „Coca-Cola” zīmolvedības attīstības galvenos periodus un stratēģijas metodes.
Galvenie secinājumi: Zīmolvedībai ir liela nozīme uzņēmuma efektīvā darbībā un ir pamats ilgtermiņa attiecību uzturēšanai ar patērētāju. Zīmolvedības veidu un metožu sistematizācija ļauj izstrādāt zīmolvedības komunikāciju veidus. „Coca-Cola” darbības analīze parādīja, ka „Coca-Cola” darbojas kā globāls zīmols. Galvenie „Coca-Cola” stratēģijas principi ir: veiksmīga atribūtu veidošana, pēc kuriem patērētājs to viegli atšķir no parējām precēm, unikāla produkta ražošana, augsta lojalitātes līmeņa veidošana, veiksmīgs mārketings, inovācijas, spēcīga komunikāciju politika (reklāma u.c). Šie faktori „bīda” kompāniju un nes tai peļņu.
…
Tēmas aktualitāte. Lai uzņēmums varētu sekmīgi attīstīties, pareizi jāizstrādā zīmolvedības process. Zīmols ir spēcīgs konkurences ierocis, instruments reputācijas veidošanai un patērētāja uzticības veidošanai. Mūsdienās uzņēmuma vērtību lielā mērā nosaka spēcīgs zīmols. Tāpēc uzņēmumam nepieciešams nepārtraukti strādāt ar zīmola pozicionēšanu un attīstību. Zīmolvedības problēma ir aktuāla, jo bieži vien trūkst pietiekošas teorētiskās un praktiskās pieredzes. Uz šodienu eksistē daudz un dažādas zīmolvedības metodes, taču tikai nedaudzas ir piemērotas praktiskai darbībai. Latvijā nav daudz zinātnieku, kas būtu pievērsušies šai tēmai, tāpēc lielākais informācijas avots ir interneta saiti. Mērķis un uzdevumi. Mērķis - izpētīt zīmolvedības veidus un metodes kompānijā „Coca-Cola”. Sakarā ar to tika risināti sekojoši pamatjautājumi: zīmola un zīmolvedības izcelsme un būtība, paņēmieni to veidošanā un attīstībā. Pētījuma objekts – kompānija „Coca-Cola”. Teorētisko bāzi veido ārzemju mārketinga un zīmolvedības speciālistu monogrāfijas un zinātniskie raksti. Izmantoti arī informācijas materiāli par vietējo un ārzemju uzņēmumu darbību, publikācijas masu informācijas līdzekļos un interneta tīklā.