Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 1.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 2.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 3.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 4.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 5.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 6.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 7.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 8.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 9.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 10.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 11.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 12.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 13.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 14.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 15.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 16.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 17.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 18.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 19.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite mārketingā', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
SIA „Farma” Raimonda Aptieka ārējās vides analīze    2
II  Uzņēmuma iekšējie apstākļi    10
III  Mārketinga pamata elementi    11
IV  Pielikums    13
Secinājumi    17
  Izmantotā literatūra    18
Darba fragmentsAizvērt

1.Makrovide.Tā veido vispārējos tās vides apstākļus, kurā atrodas uzņēmums. Lielākoties makrovidei nav nekāda speciāla virzība pret atsevišķu uzņēmumu. Vienlaikus katrs atsevišķais uzņēmums izjūt ārējās vides faktoru iedarbību un uzņēmums šos faktorus nevar vadīt.
Makrovides faktori ir:
Demogrāfiskie faktori ir: iedzīvotāju skaita pieaugums, to izvietojums teritorijā, apdzīvotības blīvums, migrācijas tendences, vecuma struktūra, dzimstība un mirstība, iedzīvotāju izglītības līmenis, veselības stāvoklis.
Uzņēmumam „Raimonda aptieka” ir svarīgs iedzīvotāju skaita pieaugums, jo līdz ar to arī noteiktas pirktspējas apstākļos palielinās vajadzības, kas sekmē tirgus attīstību.
Neatkarīgi no šiem apsvērumiem iedzīvotāju skaita pieaugums uz katru uzņēmumu iedarbojas savādāk, katrs uzņēmums atšķirīgi reaģē uz to. Svarīga nozīme ir arī iedzīvotāju sadalījumam pēc vecuma grupām, pēc dzimuma. Jāņem vērā, ka galvenais patērētājs visbiežāk ir nevis indivīds, bet ģimene. Tāpēc pieprasījuma attīstības tendenču noteikšanā svarīgi ir arī tādi faktori, kā bērnu skaits ģimenē, laulību un šķiršanās gadījumu samēri, strādājošo ģimenes locekļu skaits.
Šis faktors tieši ietekmē uzņēmuma SIA„Farma” Raimonda Aptieka darbību, jo pieprasījumu pēc uzņēmuma produkcijas nodrošina iedzīvotāju veselības stāvoklis.[2., 98.]
Ekonomiskie faktori ir: finansu stāvoklis un kredīta reitings valstī, valūtas stabilitāte, nodokļu sistēma, inflācijas līmenis, iedzīvotāju pirktspēja, izmaiņas iedzīvotāju patēriņa struktūrā.
Valsts ekonomiskais stāvoklis var būtiski, kaut arī netieši ietekmēt uzņēmumus caur inflāciju, procentu likmi, bezdarbu, iedzīvotāju maksātspēju u.c. Inflācijas laikā uzņēmuma izdevumi par resursiem nemitīgi pieaug, ar to neizbēgami saistīta cenas paaugstināšana, lai segtu lielās izmaksas. [2., 97]
Kad palielinās bezdarbs uzņēmumam ir it kā plašākas iespējas darbinieku izvēles jomā, taču maksātspējas samazināšanās nozīmē arī pieprasījuma (pēc precēm un pakalpojumiem ) samazināšanos. Iedzīvotāju pirktspējas pazemināšanās, pirmkārt skar uzņēmumus, kas ražo un pārdod ilgstošas lietošanas preces. Savus nelielos ienākumus „Raimonda aptiekas” pircēji iztērē savu fizioloģisko vajadzību apmierināšanai.…

Atlants