Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 1.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 2.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 3.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 4.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 5.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 6.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 7.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 8.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 9.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 10.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 11.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 12.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 13.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 14.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 15.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 16.
  • Referāts 'Vērtēšanas metodes', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Jēdzienu, pedagoģisko terminu skaidrojumi    3
  Kas ir vērtēšana?    3
  Vērtēšanas veidi    4
  Mācību sasniegumu kontrolējoši vērtējošās sistēmas metodes    6
  Vērtēšanas pamatprincipi    7
  Kāpēc jāvērtē skolēnu sasniegumu?    7
  Ko vajadzētu vērtēt?    8
  Kas ir vērtētāji?    9
  Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas formas un metodiskie paņēmieni    11
  10 ballu vērtēšanas skala    11
  Bezatzīmju vērtēšanas sistēmas būtība    15
  Atzīmju un bezatzīmju vērtēšanas sistēmu salīdzinājums    15
  Pārskats par vērtēšanas veidiem Eiropas valstīs    17
  Skolotājs un atzīmes jeb kā objektīvi novērtēt skolēnu?    17
  Literatūras saraksts    20
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir vērtēšana?

Vērtēšana1 – process, kurā nosaka skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu atbilstību izglītības programmā noteiktajam mācību satura apguves līmenim, t. i., atbilstību standartprasībām izglītības sistēmā. [6., 187.]

Vērtēšana2 – informācijas vākšanas process, lai spriestu un pieņemtu lēmumus par indivīdu. To izmanto, lai palīdzētu skolotājam spriest par skolēniem un par skolotāja paša darba lietderību. Tā ir mācību procesa svarīga, neatņemama un sarežģīta sastāvdaļa, kas ietver skolēnu sasniegumu, mācību kursa efektivitātes, skolotāja darbības efektivitātes un mācību programmas efektivitātes noteikšanu. Tas ir process, kurā izmanto daudzus paņēmienus – pārbaudes darbus, analīzi, novērošanu, aptauju, diagnosticējošu vērtēšanu u. c. [2., 59.]

Vērtēšana3 – skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu, kā arī spēju noteikšanas procedūra Pēc vērtēšanas rezultātu salīdzināšanas veida izšķir kriteriālo vērtēšanu un normatīvo vērtēšanu. Pēc vērtēšanas mērķa ir: veidojošā (formatīvā) vērtēšana, to īsteno kārtējā pārbaudē; apkopojošā (summatīvā) vērtēšana, to īsteno nobeiguma pārbaudē. [5., 29.]

Vērtēšanas veidi

Autora komentārsAtvērt
Atlants