Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Eseja par filmu "Vinsents un Teo"', 1.
  • Eseja 'Eseja par filmu "Vinsents un Teo"', 2.
  • Eseja 'Eseja par filmu "Vinsents un Teo"', 3.
  • Eseja 'Eseja par filmu "Vinsents un Teo"', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Viss, kas notiek filmā, balstīts uz paralēlēm ar van Goga zīmējumos un gleznās redzēto un viņa vēstulēs brālim Teo aprakstīto.
Katrai krāsai atbilst attiecīgs iekšējs noskaņojums.
Runājot par funkcionālo nozīmi filmā, filmā bieži redzamas tādi salikumi – zilās debesis, dzeltens lauks, zaļš mežs un zilās debesīs melni putni.
Melna krāsa - melni putni, kā nāves simbols, nāsts.
Dzeltenā krāsa, tā ir cerības. Dzeltenā krāsa ir nemiera krāsa. Dzeltenie toņi rosina aktīvai darbībai .
Kas attiecās uz zaļo krāsu, zaļa krāsa filmā – tā ir neitrāla, mīksta, brīžiem šķiet ka mierīgāka pār citām krāsām... vietām redzas ka tā nogurdinoša un pārāk tumša un šķiet ka parāda nogurumu un izmisumu. Vinsets aizmaldījās sevī. Pārslodze.
Zilā krāsa asociējas ar telpu, norāda uz to, ka mūsu filmas varoņi alkst pēc miera. Zilā krāsa norāda uz stipru raksturu, kas redzams Vinsenta raksturā.
Baltā krāsa – mierīga, auksta, rada priekšstatu par pieticīgumu un vienkāršumu. Balta krāsa spēj ietekmēt ne tikai pašsajūtu un garastāvokli, bet mainīt arī filmā valdošo atmosfēru.
Kopumā zaļie un zilie toņi rada nomierinošu gaisotni.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants