Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 1.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 2.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 3.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 4.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 5.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 6.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 7.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 8.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 9.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 10.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 11.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 12.
  • Referāts 'Cilvēkresursu vadības nepieciešamība uzņēmumā', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Vadības un cilvēkresursu politikas jēdziens, tā nozīme    3
2.  Cilvēkresursu plānošana    6
3.  Rezervju veidošana un personāla atlase    7
4.  Darbinieku apmācības nepieciešamība    9
5.  Motivēšana    10
  Secinājumi    11
  Nobeigums    12
  Izmantoto avotu saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd būtisks faktors, kas nosaka uzņēmuma veiksmīgu līdzāspastāvēšanu un izdzīvošanu tirgus konkurences apstākļos, ir viņu darbinieki. Spēcīga, saliedēta, kvalificēta un uz pārmaiņām ārējā vidē ātri reaģējoša komanda spēj realizēt uzņēmuma vadītāja nosprausto mērķi - izdzīvošanu konkurences apstākļos, veicināt uzņēmuma attīstību un uzplaukumu, celt tā prestižu un gūt pēc iespējas lielāku peļņu. Personāla kā uzņēmuma resursa loma arī pieaug. Darbaspēka kompetence un radošais potenciāls ir nozīmīgākais faktors jauno tehnoloģiju attīstībai. Darbinieka spējas radīt idejas vai jaunu produktu, izmantojot savu smadzeņu potenciālu, tiek vērtēta kā produkts ar visaugstāko pievienoto vērtību. Tādējādi uzņēmumu vadītājiem svarīgi šo potenciālu saglabāt.
Darbinieku komandas izveide, tās organizēšana un vadīšana ir pietiekami sarežģīts process, kurš ir personāla vadītāja pārziņā.
Mainīgie apstākļi, kas šobrīd valda darba tirgū, liek uzņēmuma vadītājiem meklēt alternatīvus ceļus darbinieku pievilināšanai uzņēmumā, veidot savstarpējas attiecības savādākā gultnē ar esošajiem cilvēkresursiem. Kā būtiska kļūda no uzņēmumu vadības puses, personāla vadība nereti tiek nodalīta no uzņēmuma kopējā stratēģiskās plānošanas procesa, atstājot tai vien administratīvās uzraudzības funkcijas.
Personāldaļas neveiksmīgi izvēlēts vadības stils vai modelis, kas saistās ar to, ka netiek pienācīgi koncentrēta uzmanība uz darbinieku personisko vajadzību apmierināšanu, tiek liegta darbinieku karjeras izaugsmes iespējas, nespēja vai negribēšana uzlabot darba apstākļus, kā arī „robi” atalgojuma samaksas sistēmā parasti noved labāko, kvalificētāko darbinieku aizplūšanu no uzņēmuma, iekšējo konfliktu palielināšanos, nevajadzīga stresa radīšanu un citu negatīvu tendenču rašanos darbinieku vidū.
Referāta mērķis:
1) analizēt cilvēkresursu vadīšanas nepieciešamību uzņēmumā, norādot galvenos vadības pamatprasības un principus;
2) secinājuma ietvaros, izstrādāt personāla vadības modeli nelielam uzņēmumam Latvijā, ņemot par pamatu vispārējās metodes, kā arī norādīt problēmas, ar kurām šobrīd nākas saskarties personālvadības speciālistiem.
Darba ietvaros analīzei tiks izmantota vispārējā, speciālā literatūra un informācija, kas pieejama internetā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants