Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Konkurentu analīze', 1.
  • Konspekts 'Konkurentu analīze', 2.
  • Konspekts 'Konkurentu analīze', 3.
  • Konspekts 'Konkurentu analīze', 4.
  • Konspekts 'Konkurentu analīze', 5.
  • Konspekts 'Konkurentu analīze', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Konkurentu analīze   
1.1.  Spēcīgās un vājās puses   
1.2.  Reakcijas veidi   
1.3.  Konkurences būtības   
1.4.  Plānošanas būtība   
Darba fragmentsAizvērt

Kad uzņēmums ir noteicis tā galvenos konkurentus, tam ir jānosaka to iezīmes, īpaši – stratēģijas, mērķi, spēcīgās un vājās puses, kā arī reakcijas veidi.
Stratēģijas
Uzņēmumu grupa, kas īsteno vienu stratēģiju noteiktā mērķa tirgū, tiek saukta par stratēģisko grupu. Izveido grafiku, kas redzams 27. Shēmā un atklāj četras stratēģiskās grupas, kuras balstās uz produktu kvalitāti un vertikālās integrācijas līmeni. A grupai ir viens konkurents (Maytag), B grupai ir 3 konkurenti (General Electric. Whirpool un Sears), C grupai ir 4 konkurenti, un D grupai ir 2 konkurenti. Šī analīze parāda, ka ienākšanas barjeru augstums katrai grupai ir atšķirīgs. Ja uzņēmums veiksmīgi ienāk grupā, šī analīze nosaka, kas ir tā galvenie konkurenti. Situācija var mainīties, tāpēc uzņēmumam ir patstāvīgi jāpārrauga konkurentu stratēģijas.
Mērķi
Kad uzņēmums ir noteicis galvenos konkurentus un to stratēģijas, tas var uzdot jautājumus: ko katrs no konkurentiem meklē tirgū un kas vada katra konkurenta uzvedību? Lai gan viens no sākotnējiem pieņēmumiem ir tas, ka konkurenti mēģina palielināt peļņu, uzņēmumi atšķiras pēc tā cik liela nozīme tiek piešķirta īstermiņa vai ilgtermiņa peļņai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants