Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Mārketinga jēdziens, attīstība, mērķi. Mārketinga koncepcijas', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga jēdziens, attīstība, mērķi. Mārketinga koncepcijas', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga jēdziens, attīstība, mērķi. Mārketinga koncepcijas', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga jēdziens, attīstība, mērķi. Mārketinga koncepcijas', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga jēdziens, attīstība, mērķi. Mārketinga koncepcijas', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga jēdziens, attīstība, mērķi. Mārketinga koncepcijas', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pieeja vērsta uz tirgotājiem, ne klientu. Klienta koncepcija balstās uz to, ka klients ir pietiekami gudrs, lai neiekristu uz maldiem par produktu, ja tas neatbilst viņa vajadzībām un cenu līmenim. Šeit svarīga loma ir visām uzņēmuma struktūrām pie produkta izgatavošanas sākot ar inženieri beidzot ar pārdevēju. Lai sasniegtu uzņēmuma mērķus, tad mārketinga koncepcija jāvirza uz nepieciešamo izmaiņu ieviešana pašā uzņēmumā. Uzņēmumam jāizpēta klienta vajadzības, izzinot cenu, ko klients ir gatavs atdot par produktu, tad pielāgot uzņēmuma darbību šo vēlmju apmierināšanai. Svarīgi zināt atšķirību starp klientiem un patērētāju, respektīvi, kas preci nopirks un kurš būs gala patērētājs, piemēram, zīdaiņu biezeni pirks vecāki, bet patērēs zīdainis. Sociālā mārketinga koncepcija sevī ietver uzņēmuma darbības ietekmi ilgtermiņā uz sabiedrības labklājību, kur atklājas ilgtermiņā attiecības starp uzņēmumu un klientu. Vides aizsardzība, pieņemama kvalitāte un cenu līmenis un citi sociālās aizsardzības līmeņi. Attiecību mārketings 90.gados attīstījās, kur katra klientu grupa tiek nodalīta atsevišķos segmentos, kas sadala uzņēmumu ciklos, lai noteiktu patērētājus visā dzīves laikā kā uzticamus klientus. Piemēram, jaunieši iegādājas vairāk spora auto, bet pusmūža cilvēki ar ģimenēm ģimenes minivenus. Laikam ejot arī jaunietim vēlmēm mainoties nodrošināta prece. Kopīgais visām koncepcijām ir tas, ka viss balstās un produktu tā ražotāju un patērētāju, katrā koncepcijā ir sava specifika uz ko balstoties notiek mārketinga aktivitātes, tomēr šīs trīs lietas nemainās, mainās tikai pieeja pie šīm lietām, jo tā seko sabiedrības izglītības līmeņa kāpumam un pārējiem faktoriem, kas virza attīstību uz priekšu .…

Autora komentārsAtvērt
Atlants