-
Mediji un sabiedrība
Raksta saturs mani uzrunāja, jo tas piedāvā konkrētus parādību formulējumus. Biju ievērojusi, ka mūsdienu dzīvesveids atšķiras no tā, par kuru stāsta vēstures avoti, taču nesaskatīju tik ciešas saistības starp jauno paaudzi un tās devumu liberālākas pasaules veidošanā. Diskutējot ar vienaudžiem, esmu teikusi, ka man patīk eksperimentēt, taču attiecināju to vairāk uz konkrētu jomu, kas saistīta ar vizuālo darbu radīšanu. Vēlāk secināju, ka radošumu patiesībā iespējams pielietot jebkurā dzīves situācijā, ne tikai tajās, kas saistītas ar mākslu. Arī šajā rakstā apskatītas jauno cilvēku radošās pieejas dažādos dzīves gadījumos, kas apstiprināja manas intuitīvās nojautas un radīja strukturētāku izpratni par mūsdienu pasaules kopainu.
Ir daudzas parādības, kuras esmu pamanījusi pastāvam sabiedrībā, taču ne vienmēr spēju tās uzreiz definēt vai izprast. Man likās interesants rakstā minētais piemērs par telefonu, par to, ka cilvēki vairs reti izvēlas ievilkt mājas telefona līniju, jo viņi vairs nav „piesieti” kādai konkrētai vienai vietai. Tā vietā katram ir savs mobilā tālruņa numurs, kas vienmēr ceļo līdzi ikdienas gaitās un kalpo kā sava veida identifikācijas zīme.
…
Mediji un sabiedrība. Kopsavilkums/eseja Ievadā studijās un specialitātē. Pēdējos pāris gados pasaule piedzīvojusi daudz straujākas pārmaiņas kā iepriekšējos gadu desmitos. Jauns, daudz plašāks un visaptverošs pasaules redzējums paver skatu uz daudzām pastāvošām problēmām, atnes iespējas, izaicinājumus un to risinājumu meklējumus. Debora Morisone (Deborah Morrison) rakstā „Talent Shift: A New Generation of Professionals Means a New Profession in the Making” runā par jaunajām tendencēm, apskata jaunās paaudzes īpatnības, galvenokārt, saistībā ar saviem novērojumiem jauniešu ienākšanai reklāmas, mediju komunikācijas nozarēs. Skaidrības labad, precizēšu, ka vārdu salikumu „jaunā paaudze” attiecinu uz cilvēkiem, kas dzimuši divdesmitā gadsimta pēdējā ceturksnī, tiem, kuri šobrīd ir vecumā starp divdesmit un trīsdesmit gadiem.