Vērtējums:
Publicēts: 01.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Izglītība un mediji', 1.
  • Konspekts 'Izglītība un mediji', 2.
  • Konspekts 'Izglītība un mediji', 3.
  • Konspekts 'Izglītība un mediji', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pirms industriālā sabiedrībā bērni mācījās zināšanas no saviem vecākiem, sekojot līdzi viņu ikdienas gaitām. Meitenes lūkojās kā sievietes iekopj dārzus, tīra māju, gatavo, puiši turpretī skatījās kā vīrieši apstrādā zemi, medī, izgatavo darba rīkus... Šādi viņi iemācījās pamatus kā dzīvot. Toties modernā sabiedrībā bērni šo prasmi apgūst skolā. 1
Skolu funkcijas:
Manifestā funkcija. Tā ir tāda funkcija, kas skolā iemāca tādas specifiskas lietas kā lasīšana, rakstīšana, aritmētiku u.c.
Latentā funkcija. Šīs funkcijas pamatā ir iemācīt bērnam uzvedības normas, attieksmi, disciplīnu, paklausīt autoritātei un kā svarīgākā tiek minēta- smagi strādāt, lai sasniegtu mērķi.
Šīs abas funkcijas ir vienlīdz svarīgas, lai bērns spētu uzaugt un attīstīties sabiedrībā pilnvērtīgi. Ja, piemērām, bērns nemācēs rakstīt vai lasīt, viņš nespēs izdzīvot turpmākajā dzīvē, kā arī nopelnīt sev iztiku.
Sociālās funkcijas:
• Mācīties prasme. Šīs prasmes iedalās: pamata prasmes- valoda, ģeometrija; praktiskās; kā arī vairāk specifiskās un uz darbu attiecināmās- metināšana, programmēšana.
• Pārraidīšanas kultūra.

Autora komentārsAtvērt
Atlants