Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Cerebrālā trieka', 1.
  • Konspekts 'Cerebrālā trieka', 2.
  • Konspekts 'Cerebrālā trieka', 3.
  • Konspekts 'Cerebrālā trieka', 4.
  • Konspekts 'Cerebrālā trieka', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lietderīgākas ir tādas koncepcijas, kurās tiek izmantotas bērna spējas un kuras ļauj iemācīties labāk atpazīt savu kustību iespējas, izmantot un paplašināt tās atbilstoši bērna augošai interesei par apkārtējo vidi.
Ņemot vērā, ka bērniem ar cerebrālo trieku agrīno bojājumu dēļ ir pavisam īpaša kustību stratēģija un viņa motorā attīstība veic apkārtceļus, šiem mazuļiem ir nepieciešama fizioterapijas aprūpe un atkarībā no ierobežojuma formas arī īpaši tehniski palīglīdzekļi. Bieži tam ir nepieciešami tādi kompensējoši palīglīdzekļi kā šinas un sēdēšanas vai stāvēšanas palīgierīces. Dažreiz bērni ar noteiktām cerebrālās triekas formām ir jāvertikalizē, jo viņu kustību iespējas horizontālā pozā ir daudz mazākas nekā vertikālā. Tāpēc mākslīgā vertikalizēšana, par kuru var sākt domāt tikai otrajā un trešajā dzīves gadā, bērnam var palīdzēt. Tā dod iespēju ne tikai daļēji pārvarēt bloķējošo spastisko kustību paraugu, bet arī iespēju jaunu iemaņu apguvei.
Zīdainis, kura muskulatūras sasprindzinājums ir ļoti spēcīgs, viegli spēj kustināt rokas un plaukstas, ja viņu noliek uz sāniem vai drošā, pussēdus visaptveroši balstītā pozā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants