Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 1.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 2.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 3.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 4.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 5.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 6.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 7.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 8.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 9.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 10.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 11.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 12.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Atbildes uz jautājumiem komercdarbībā.
1.Ekonomikas pamatproblēmas. Ekonomikas organizācijas modeļi.
Ekonomika kā zinātne māca ekonomēt- iegūt vairāk no tā, kas mums ir. Nozari kas pētī ekonomiskās likumsakarības sabiedrības kontekstā sauc par tautsaimniecību. Tautsaimniecību iedala: makroekonomika un mikroekonomika. Ekonomikas galvenā pamatproblēma- pretruna starp neierobežotajām cilvēku vajadzībām un ierobežotajiem resursiem, lai šīs vajadzības apmierinātu. Cilvēku vajadzības var klasificēt: *pēc vajadzību apmierināšanas secības.*pēc vajadzību neatliekamības.*pēc pārmaiņu pakāpes. * pēc materiālās pazīmes.
2.Pieprasījums, to ietekmējošie faktori, piedāvājums, to ietekmējošie faktori.
Indivīda konkretizēto vajadzību, kuru patērētājs var apmierināt ar tā rīcībā esošajiem materiālajiem līdzekļiem tirgū sauc par pieprasījumu. Pieprasījuma veidošanās: vajadzība- konkretizēta vajadzība + patēriņa summa- pieprasījums Pieprasījums ir noteikta veida preču vai pakalpojumu daudzums, kuru patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā. Faktori, kas izmaina pieprasījuma apjomu: normālpreces un gifena efekts. Faktori, kas izmaina pieprasījuma apjomu: aizstājējpreces, viena otru papildinošas preces(apvienotais pieprasījums), mājsaimniecības ienākumu maiņa (normāla prece, mazvērtīga prece). Faktori, kas izmaina pieprasījuma apjomu: tirgus apjoms un ienākumu sadale starp pircējiem, pircēju prognozes. Piedāvājums- ir noteikta veida preču daudzums, kuru ražotāji vēlas un ir spējīgi saražot par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā. Faktori, kas izmaina piedāvājuma apjomu: ražošanas resursu cenas, tehniskās prognozes, klimatiskie apstākļi, nodokļi un subsīdijas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants