Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 1.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 2.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 3.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 4.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 5.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 6.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 7.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 8.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 9.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 10.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 11.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 12.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 13.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 14.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 15.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 16.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 17.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 18.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 19.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 20.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 21.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 22.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 23.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 24.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 25.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 26.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 27.
  • Referāts 'Domāšana un tās veidi', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Domāšanas jēdziens    4
1.1.  Domāšanas jēdziena definīcija    4
1.2.  Domāšanas operācijas    4
1.3.  Domāšanas veidi    5
  Secinājumi    6
2.  Dažādu psihologu viedokļi par domāšanu    7
2.1.  Pētris Birkerts    7
2.2.  Jūlijs A. Students    10
2.3.  Jānis Siliņš    12
2.4.  Herberts Spensers    12
  Secinājumi    16
3.  Domāšanas atsķirības dažados vecuma posmos    17
3.1.  Bērnu domāšana    17
3.2.  Pusaudžu domāšana    21
3.3.  Pieaugušu cilvēku domāšana    22
  Secinājumi    23
4.  Domāšanas atsķirības starp vīriešiem un sievietēm    25
  Secinājumi    27
  Izmantotā literatūra un avoti    28
Darba fragmentsAizvērt

Kursa darba mērķis: noskaidrot domāšanas jēdzienu un tos veidus, kā arī izzināt to vēsturisko attīstību, izpētīt dažādu psihologu viedokļus par domāšanu, kā arī izzināt domāšanu dažādu vecumu posmos un izpētīt sieviešu un vīriešu atšķirīgo domāšanu.
Lai sasniegtu mērķi tika veiktas šādas darbības:
1.Analizēts domāšanas jēdziena būtība un to veidi;
2.Pētīti psihologu uzskati par domāšanu;
3.Apzinātas atšķirības domāšanā dažādos vecuma posmos;
4.Izpētītas sieviešu un vīriešu domāšanas atšķirības.
1.Domāšanas jēdziens
1.1Domāšanas jēdziena definīcija
Domāšana. “Izziņas process, kam raksturīga īstenības atspoguļošana ar saistību un attiecību atrašanu un vispārinājumu.
Domāšana tiek saprasta kā augstākais izziņas process, kura pamatā ir doto sajūtu pārveidošana.
Izejas punkts domāšnai ir problēmsituācija, kas rodas gadījumos, kad nepieciešams sameklēt mērķa sasniegšanas paņēmienus.
Domāšana ir cilvēka iekšējās psihiskās dzīves centrs un ir saistīta ar motivācijas vajadzības sfēru, emocijām, individuālām īpatnībām, temperamentu, kultūrvēsturiskiem faktoriem u.c. No domāšanas augstākajiem procesiem neatdalāma ir runa un vārdiski loģiskās domāšanas produkts – valoda.” (Psiholoģijas vārdnīca, 1999)
Kā atzīmē Vorobjovs domāšana ir cieši saistīta ar juteklisko izziņu, kuras tēli ir “materiāls” domāšanai. Psihisks izziņas process, kurā ar runas palīdzību notiek vispārināta un netieša atspoguļošana.
“Domāšana ir cieši saistīta ar juteklisko atspoguļošanu, t.i., ar sajūtām un uztveri. No jutekliskās atspoguļošanas domāšana gūst materiālu un tajā arī pārbauda apjēgšanas procesā radušās domas atbilstību īstenībai.” (Vorobjovs, 1996)
1.2. Domāšanas operācijas
Pie galvenajām domāšanas operācijām pieder analīze, sintēze, salīdzināšana un vispārinājums.
Analīze. Domāšanas operācija, kas nodrošina dalīšanu, skaldīšanu, veselā sadalīšana atsevišķos elementos. Tā paredz domāšanas objekta
sadali vienkāršos pamatelemntos, aspektos, lai izskatītu katru no tiem atsevišķi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants