Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 1.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 2.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 3.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 4.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 5.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 6.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 7.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 8.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 9.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 10.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 11.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 12.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 13.
  • Prezentācija 'Audzināšanas problēmas', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Paņēmieni uzvedības negatīvo iezīmju mazināšanai:
Novērst to, kas traucē pašam un citiem
Mazināt/ kupēt agresivitātes uzvedību
Respektēt bērna saistību starp uzvedību un jūtām
Skaidrot pārmaiņas (bieži vien bērni ievēro pārmaiņas pat sīkās detaļās un izjūt lielu satraukumu, ja nav tām sagatavoti)
Pieskaņot dienas darbību plānu un saturu bērna vajadzībām
Radināt paust savu neapmierinātību pieņemamā veidā
Novērst agresivitātes kairinātājus (aiziet citā telpā, piedāvāt iemīļotas lietas)
Ņemt vērā, ka agresivitāti var ietekmēt notikumi pirms pāris dienām
Vārds “NĒ” izraisa lielu pretestību un neskaidrību par to, kas jādara; tā vietā labāk teikt “apsēdies te”, “klusu”, “aizver durvis”

Bērna uzvedības problēmu laikā:
pievērst uzmanību ne tikai bērna vārdiem, bet arī mīmikai, žestiem;
pārbaudīt, vai mēs (skolotāji) pareizi izprotam bērna vārdus;
nedot padomus bērnam;

nevērtēt bērnu, vērtēt rīcību;
pārdomāt, kā mēs rīkotos bērna vietā un viņa vecumā;
kādas ir mūsu iemaņas, kā uzvesties psiholoģiski sarežģītā vai jaunā situācijā (situācija skolotājam ar “neuzvedīgu” bērnu vienmēr ir sarežģīta)

Autora komentārsAtvērt
Atlants