Vērtējums:
Publicēts: 28.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 1.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 2.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 3.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 4.
Darba fragmentsAizvērt

2. Izglītības pieejamība.
Līdz ar sabiedrības un tehnikas attīstību jaunu nozīmi ieguva arī izglītības iestādes, jo pirmatnējā kultūrā bērni nepieciešamās socializācijas iemaņa ieguva no vecākiem, gandrīz pastāvīgi esot kopa ar viņiem. Taču laikmetiem ejot, vecāki aizvien vairāk sāka strādāt, pelnīt naudu un pašiem vairs nebija laika izglītot savus bērnus tāpēc tika izveidotas skolas, kurās bērni iegūst izglītību un nepieciešamās sociālās iemaņas arī mūsdienās. Tomēr ne vienmēr visu sociālo slāņu pārstāvjiem ir bijušas vienādas iespējas izglītoties, bagātajiem iespēju bija vairāk. Mūsdienu modernajā pasaulē lielākajai daļai indivīdu ir vairāk vai mazāk vienādas iespējas iegūt vismaz pamatizglītību. Liberālā sabiedrībā galvenā uzmanība tiek vērsta tieši uz indivīda garīgā potenciāla attīstību, jo tikai izglītots sabiedrības loceklis var būt par pilnvērtīgu sabiedrības sastāvdaļu. Tāpēc mūsdienu sabiedrībā politiķi, bieži popularizējot sevi, uzsver visiem indivīdiem vienādas tiesības iegūt izglītību. Tieši tāpēc visprecīzāk būtu runāt par vispārēju izglītības pieejamību visu sociālo slāņu cilvēkiem. Piemēram Latvijas Republikas satversme nosaka ka ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir tiesības (un pienākums) iegūt bezmaksas pamatizglītību (Latvijā -> 9 akadēmiskie gadi).

Autora komentārsAtvērt
Atlants